۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۵۸۶۵۰۸

جمعی از طلاب حوزه علمیه مراغه معمم شدند

همزمان با سالروز میلاد رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) جمعی از طلاب مدارس علمیه شهرستان مراغه مبلس به لباس مقدس روحانیت شدند.
محمدتقی پورمحمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه مراغه اظهار داشت: سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق (ع) فرصتی برای مرور سیره آن بزرگواران است.

وی با بیان این‌که سیره نبوی و جعفری بهترین الگو و معیار برای جوامع اسلامی شناخته می شود، خاطرنشان کرد: ولادت پیامبر گرامی اسلام و بعثت آن حضرت اوج رحمت و نعمت الهی برای بشریت بوده است، اگر امروز گرفتار خشونت، جنگ و رذایل اخلاقی هستیم، نشأت گرفته از غفلت در معارف نبوی است.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که معارف امام جعفر صادق(ع) نیز با الهام از معارف محمدی نجات‌بخش جوامع اسلامی از یوغ مستکبران است، گفت: مکتب تشیع با نام مکتب جعفری شناخته می شود، بنابراین تمام سبک و سیره زندگی شیعیان باید مطابق با توصیه‌های اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

تولیت حوزه های علمیه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت مدارس علمیه خواهران و برادران این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون 700 طلبه در 10 پایه تحصیلی و در پنج مدرسه علمیه خواهران و برادران شهر مراغه؛ مشغول فراگیری علوم و معارف دینی و قرآنی هستند.

وی با بیان این‌که مراغه به همراه شهرهای تبریز و بناب؛ بزرگترین مراکز حوزوی در آذربایجان شرقی را داراست، افزود: این در حالی است که تا چند سال پیش تنها یک مدرسه علمیه با کمتر از 100 طلبه در مراغه فعالیت داشت که با همت مردم و خیرین این مدارس یکی پس از دیگری احیا شده اند.

گفتنی است، در پایان این مراسم معنوی که با حضور و استقبال اقشار مختلف مردم در مسجد جامع برگزار شد، 26 نفر از طلاب مدارس علممیه مراغه معمم و ملبس به لیاس مقدس روحانیت شدند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات