۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۵۸۶۵۸۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

یادواره شهید مدافع حرم، یادواره شهدای ۳ روستا در فاروج و پایان ششمین جشنواره شعر خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، یادواره شهید آبروی محله، یگانه شهید مدافع حرم اسفراین، تکاور شهید «محمد ابراهیم توفیقیان» در جوار میدان بسیج و مسجد خاتم الانبیا(ص) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام بخشایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسفراین با بیان این که ایمان راسخ به خدا و باور عمیق آموزه های دینی همراه با مسئولیت شناسی و احساس تکلیف شهدا را به صیانت و حراست از نظام اسلامی و دستاوردهای آن واداشت افزود: شهدا به ما درس ایثار، پایداری، مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمن و اهتمام برای حفاظت از نظام اسلامی را می دهند.

یادواره شهدای 3 روستا در فاروج

یادواره شهدای روستاهای آق چشمه، بهار و آرمودآقاجی در مسجد امام حسین(ع) روستای آق چشمه فاروج برگزار شد.

امام جمعه تیتکانلو در این مراسم با اشاره به آیه 23 سوره مبارکه احزاب گفت: بر اساس این آیه، شرط بازماندگان شهادت برای این که مصداق مومن صادق باشند تغییر نکردن و ثبات در قدم و مسیر است.

حجت الاسلام نادعلیزاده ابراز کرد: باید با وجود همه مشکلات و نارسایی ها یقین داشته باشیم که مسیر شهدا حق است و این مشکلات نمی‌تواند آن مسیر نورانی را تغییر دهد.

پایان ششمین جشنواره شعر استان

در آیین اختتامیه ششمین جشنواره شعر خراسان شمالی به میزبانی فاروج از بین 700 اثر ارسالی از 192 شاعر، از صاحبان 33 اثر تجلیل شد.

نماینده مردم فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: انتقال مفاهیم اثرگذار، هنر متعالی شعر و رسالت شاعران در توجه به مردم و اجتماع برای سرودن شعر مؤثر است.

شوشتری افزود: امیدواریم این جشنواره ها زمینه ساز شناسایی شاعران جوان و کمک به پرورش و بالندگی آنان شود.

فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز گفت: فاروج با توجه به مجاورت با خراسان رضوی می تواند زمینه ساز تعامل فرهنگی بیشتر دو استان با ارائه برنامه های فرهنگی، هنری همچون جشنواره های شعر و موسیقی شاه جهان باشد.

مهم ترین هدف بسیج دانشجویی

مهم ترین هدف بسیج دانشجویی تربیت دانشجوی دغدغه مند به سرنوشت کشور، در تراز انقلاب اسلامی و حساس به مسائل کشور است.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان شمالی با بیان این مطلب در نشست با اصحاب رسانه افزود: بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل انقلابی در موضوع عدم تبعیت کشور از دشمن شرق و غرب، کانون جهاد کبیر است.

محمودرضا یزدانی با اشاره به اتفاق هنجارشکنی که در دانشگاه مرکز استان افتاد، اظهار کرد: متاسفانه شاهد اتفاقاتی زنجیر‌وار در فضای دانشگاهی هستیم که دربردارنده مسائل حاشیه ای و نگران کننده در استان است.

وی ادامه داد: دانشجویان بسیجی خراسان شمالی نمی توانند درباره این اتفاقات نگران کننده که در استان رخ می دهد، بی تفاوت باشند.

وی از تمام دانشجویان دغدغه مند به سرنوشت انقلاب اسلامی دعوت کرد تا در همایش هزار نفری انقلابیون جوان خراسان شمالی شرکت کنند./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات