۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۵۸۶۵۹۵
آیت الله اراکی:

ملت فلسطین مورد حمایت رسانه ای و اقتصادی دنیای اسلام قرار گیرد

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین را ضروری دانست و تاکید کرد: امروز فلسطین باید از لحاظ رسانه‌ای، اقتصادی و نظامی مورد حمایت جوامع اسلامی قرار گیرد و علمای مقاومت در این امر نقش بسزایی دارند.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، امروز در نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت که در سالن اجتماعات زرین هتل آزادی برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط کنونی علما نقش بسزایی در آماده سازی امت اسلامی دارند.

وی افزود: امروز فلسطین باید از لحاظ رسانه‌ای، اقتصادی و نظامی مورد حمایت جوامع اسلامی قرار گیرد و علمای مقاومت در این امر نقش بسزایی دارند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه فرهیختگان، دانشمندان و دانش آموختگان دانشگاه‌ها نیز می‌توانند از اعضای اتحادیه علمای مقاومت باشند، اظهار داشت: لازم است افراد کثیری از نخبگان جهان اسلام به اتحادیه جهانی علمای مقاومت افزوده شود بنابراین هر یک از اعضا تا جایی که می‌توانند با شناسایی نخبگان آنان را به عضو شدن در این اتحادیه دعوت کنند و در این امر مسلمان بودن نیز ملاک نیست.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه علمای اسلام فتواهای روشن و واضحی در زمینه حرمت روابط با رژیم صهیونیستی صادر کردند و نیازی به فتواهای خاص نیست، گفت: الحمد الله امروز میان علمای اسلام در زمینه مسأله فلسطین اجماع وجود دارد و حتی غیر مسلمانان نیز به این امر اذعان دارند که اگر متجاوزان سرزمینی را اشغال کردند صاحبان سرزمین می‌توانند حق خود را از آنان بازستانند.

وی جمع آوری فتواهای صادر شده از سوی علمای اسلام را در مورد آزادی فلسطین از بحر تا نهر را امری ضروری دانست و تاکید کرد: بسیاری از علما در زمینه مبارزه مردم فلسطین با رژیم متجاوز صهیون فتوا صادر کردند که باید این فتواها گردآوری شود.

آیت الله اراکی در آزاد سازی فلسطین انفاق جان را کافی ندانست و عنوان کرد: در آزادسازی سرزمین اشغالی فلسطین لازم است جوامع اسلامی از مال خود نیز بگذرند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید براینکه کنفرانس وحدت باید در سراسر کشورهای اسلامی برگزار شود نه اینکه تنها ایران و لبنان میزبانی این اجلاسیه را بر عهده داشته باشند، خاطرنشان کرد: علما و اندیشمندان جوامع اسلامی می‌توانند با تلاش بیشتر زمینه میزبانی این اجلاسیه را در کشورهای دیگر فراهم آورند./813/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات