۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۵۸۶۶۰۰
بابایی صالح:

علما تقویت کننده اتحاد بین مسلمانان هستند

عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه علما نقش مهمی در وحدت امت اسلامی دارند، گفت: اگر علمای مذاهب با یکدیگر یکدل و متحد باشند به طور قطع پیروان مذاهب نیز متحد خواهند شد.
بابایی صالح

روح‌الله بابایی صالح عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار رسا، با توجه به برگزاری سی و دومین اجلاسیه بین المللی وحدت، گفت: اگر همه مسلمانان جهان از فرق مختلف دست به دست هم داده و در کنار هم باشند، کسی نمی‌تواند از اتحاد آنان سوء استفاده کرده و به اسلام ضربه بزند.

وی افزود: نتیجه اتحاد همیشه مثبت و به نفع اسلام بوده اما اگر اتحاد بین مسلمانان خدشه‌دار شود و دشمن بتواند شیعه و سنی را به جان هم بیاندازد ضرر این وضعیت متوجه اسلام و مسلمانان و سود آن نصیب دشمنان اسلام خواهد شد.

بابایی صالح با تاکید بر اینکه مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید به امر وحدت اهتمام ویژه داشته باشند، ابراز کرد: مسلمانان باید تحت لوای پرچم اسلام، قرآن و فرامین الهی با هم متحد شوند، نتیجه و ثمره وحدت قطعا و همیشه مثبت خواهد بود و هیچ گاه نتیجه منفی‌ در برنخواهد داشت همچنان که خداوند متعال در قرآن می‌فرماید «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا»، وحدت و همدلی مسلمین قطعا به نفع اسلام است.

عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس درباره نقش علمای مذاهب در تقویت وحدت جوامع اسلامی، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین اقدام در امر وحدت باید از سوی علما صورت بپذیرد، علمای هر دو گروه باید پیروان خودشان را به حفظ وحدت تشویق کنند. اگر بزرگان مذاهب بتوانند یکدل و متحد باشند به طور قطع پیروان مذاهب نیز متحد خواهند شد./813/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات