۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۸۶۶۵۱
امام جمعه میانه:

حوزه علمیه میانه نیازمند توجه مضاعف مسؤولان است

حجت الاسلام محمدی خواستار توجه ویژه متولیان حوزوی استان نسبت به مدارس علمیه شهرستان میانه شد و گفت: متأسفانه در طول سالیان گذشته حوزه های علمیه میانه متأسفانه مورد غفلت واقع شده‌اند.
حجت الاسلام عبدالله محمدی، امام جمعه میانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالله محمدی، امام جمعه میانه دوشنبه شب در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه این شهر که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همراه بود، اظهار داشت: وجود امام جمعه مردمی و متواضع در آذربایجان مایه عزت و آبروی اسلام است.

وی با بیان این‌که حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم؛ یک روحانی مجاهد و انقلابی است، خاطرنشان کرد: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی نمونه بارز یک عالم عمل‌گرا بوده و الگویی برای دیگر روحانیان و ائمه جمعه هستند.

حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم روحانیت آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: علما و روحانیان آذربایجان آماده جانفشانی در مسیر تحقق تمام آرمان‌هایی که امام راحل برایش انقلاب کرد و تمام اهدافی که رهبر معظم انقلاب اسلامی پیگیری می کنند.

وی ادامه داد: امروز در شرایط بسیار حساس تاریخ انقلاب اسلامی قرار داریم، نقشه راه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم شده است، اما جا دارد سیره و مشی بزرگان در شرایط مهم کنونی مورد توجه قرار گیرد، امروز جهان تشنه معرفت است و بیش از هر زمانی نیازمند عالم فاضل و مهذب است.

امام جمعه میانه در ادامه با اشاره به میلاد خاتم النبیاد حضرت محمد(ص)؛ با بیان این‌که وجود مبارک پیامبر گرامی اسلام رحمتی برای تمام عالمیان است، افزود: روحانیان ادامه دهنده راه و مسیر همان رسول الهی هستند، بنابر این تمام سیره و سلوک طلاب و روحانیان باید نبوی و علوی باشد.

وی با تأکید بر وحدت و یکدلی عموم مردم و مسؤولان برای تحقق نقشه راه انقلاب اسلامی ایران گفت: با توکل و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت قطعا می‌توان آرمان های اصیل انقلاب اسلامی ایران را عملی کرد، به شرطی ابتدا خود عامل به آن مسائلی باشیم که مردم را بدان سفارش می کنیم.

حجت الاسلام محمدی در پایان خواستار توجه ویژه متولیان حوزوی استان نسبت به مدارس علمیه شهرستان میانه شد و اظهار داشت: متأسفانه در طول سالیان گذشته حوزه های علمیه میانه متأسفانه مورد غفلت واقع شده‌اند.

امام جمعه میانه گفت: انتظار داریم مدارس علمیه خواهران و برادران میانه بیش از گذشته مورد توجه شورای استانی حوزه علمیه قرار گیرد، نیازمند توسعه فیزیکی و کیفی حوزه علمیه میانه هستیم، اگر این مسأله تحقق یابد، به یقین اثرگذاری روحانیت در منطقه بیشتر نیز خواهد شد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات