۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۸۶۷۳۱
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

فعالیت جهادی در عرصه اقتصادی از مصادیق استکبارستیزی است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز مواردی مانند حضور در عرصه جهاد اقتصادی، جلوگیری از اسراف، توجه به صرفه‌جویی و حمایت از کالای ایرانی از مصادیق استکبارستیزی هستند.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع بسیجیان با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: در سوره آل‌عمران می‌خوانیم: «قُلْ إِنَّ الْفَضْلَ بِیدِ اللّهِ یؤْتِیهِ مَن یشَاء وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ» بگو: فضیلت به دست خداست، به هر که خواهد آن را عطا می‌کند که او بخشاینده و دانا است و امروز این فضیلت به بسیجیان اعطا شده که در این میدان مقدس نقش‌آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس این آیه نیروهای بسیجی چند خصوصیت ویژه را دارا هستند؛ به‌گونه‌ای که این ویژگی‌های خاص به‌صورت انتخابی به آن‌ها اعطا شده است.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بسیجی استکبارستیزی است، افزود: خدای متعال در آیه 256 سوره بقره می‌فرماید: «فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَ یُؤمِن بِاللهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقی لَا انفِصامَ لَها» هر کس به طاغوت‌ها کافر شود و به خدا ایمان بیاورد، قطعاً به استوارترین دستاویز که برای آن گسستن نیست چنگ زده است و خدا شنونده گفتار مردم و آگاه از کفر و ایمان آن‌ها است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه استکبارستیزی مصادیق متعددی دارد، افزود: حضور در عرصه جهاد اقتصادی، جلوگیری از اسراف، توجه به صرفه‌جویی و حمایت از کالای ایرانی از مصادیق استکبارستیزی در عصر حاضر هستند.

وی با اشاره به اهمیت خدمت به بندگان خدا ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام فرمود: «دخل عبد الجنه بغصن من شوک کان علی طریق المسلمین فأماطه عنه»، بنده‌ای از بندگان خدا در اثر این‌که شاخه خاری را از سر راه مسلمین برداشت اهل بهشت شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه امروز هم بسیجیان در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند، اظهار کرد: بسیجیانی که در والفجر 8 در شب‌های سرد زمستان به مدت شش ساعت در آب‌های سرد شنا کرده و باتلاق نوردی می‌کردند الگوی امروز بسیجیان هستند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: در عملیات خیبر وضعیت سختی به وجود آمده بود، نقل می‌کنند که رزمنده بسیجی یکی از گردان‌های تیپ جوادالائمه (ع) خراسان شمالی مخابره می‌کرد که خط شکسته شده و دشمن تیر خلاص می‌زند، سلام من را به امام برسانید و بگویید از ما راضی باشد ما هر کاری که از دست ما برمی‌آمد انجام دادیم.

وی با بیان اینکه بسیج و بسیجیان چنین الگوها و پشتوانه‌هایی دارند، تصریح کرد: باید امروز نیروهای بسیجی با تأسی از بسیجیان الگو و اسوه در زمینه‌های مختلف فعالیت جهادی و انقلابی داشته باشند./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات