۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۵۸۶۷۴۹
مؤسس حوزه های علمیه نورآباد:

تأمین امنیت منطقه در سایه حفظ وحدت است

مؤسس حوزه های علمیه نورآباد وجود مشکلات در منطقه را به خاطر خلأ وحدت خواند و گفت: تأمین امنیت منطقه در سایه حفظ وحدت است.
حجت الاسلام امیدیان/ لرستان

حجت الاسلام سعید امیدیان، مؤسس حوزه های علمیه نورآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: امام دوراندیش، اندیشمند و فرهیخته آسیب نابودی جهان اسلام را در تفرقه دیدند و این ایام را به نام هفته وحدت نام گذاری کردند.

وی با بیان اهمیت مسأله وحدت افزود: مکان ورود دشمنان و مخالفان جامعه اسلامی نیز در این حوزه است، تفرقه بین فرق اسلامی، بین فعالان و اندیشمندان درون مذهب مختلف که آسیب جدی به جامعه اسلامی وارد می  کنند و این اهمیت وحدت را می رساند.

حجت الاسلام امیدیان با بیان اینکه از جهت عقلی ضرورت تأمین امنیت منطقه در سایه حفظ وحدت است، خاطرنشان کرد: ساعاتی از شبانه روز شاهد ترور، تخریب، کشتار و قتل عام زنان و فرزندان بی گناه در یمن، سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان هستیم که به خاطر خلأ وحدت و وجود تفرقه است.

وی عنوان کرد: اگر جهان اسلام به وحدت برسد و در کنار اختلافات بر اشتراکات تأکید کنند، امنیت حاصل می شود و تحقق این مسأله نیازمند رفع تعارضات بین دولتمردان، علما، شخصیت ها و فعالان سیاسی در منطقه است.

مدیرگروه معارف دانشگاه صنعتی قم با اشاره به تأکید قرآن بر وحدت و اهمیت وحدت در آیات و روایات ادامه داد: پیامبر اسلام می فرمایند مؤمنان مثل یک بدن، پیکر و نفس هستند اختلاف معنایی ندارد، علی(ع) نیز می فرمایند همیشه همراه جمعیت های بزرگ باشید که دست خدا با جمعیت است و از پراکندگی بپرهیزید.

سیره اهل بیت و علما بر حفظ وحدت بوده است

وی اظهار داشت: سیره اهل بیت(ع) نیز وحدت بوده، اصل تعامل بین شیعه و سنی به زمان اهل بیت(ع) برمی گردد و در زمان های بعدی نیز سیره علما نیز همین بوده است.

حجت الاسلام امیدیان با بیان اینکه اگر وحدت نباشد مشکلاتی به بار خواهد آمد، افزود: مرحوم آیت الله بروجردی دارالتقریب راه انداخت و علم وحدت را بلند کرد، ایران مجمع جهانی تقریب بین مذاهب را تشکیل داده و این مهم با تکیه بر ارزش های دینی است.

عضو شورای حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه آسیب های زیادی وحدت را خدشه دار کرده است، عنوان داشت: ملی گرایی دولت ها و ملت ها، قومی گرایی اقوام که به قومیت خود پایبند هستند وبه وحدت پایبند نیستند و از روح دین و اسلام فاصله گرفتند ز جمله این عوامل است.

وابستگی دولت ها به قدرت های استکباری از عوامل خدشه بر وحدت است

حجت الاسلام امیدیان یادآور شد: از دیگر عوامل مهمی که بر وحدت خدشه وارد کرده است، وابستگی دولت ها به قدرت های استکباری است.

مؤسس حوزه های علمیه نورآباد با تصریح بر اینکه امروز از هر زمانی بیشتر به وحدت نیاز داریم، افزود: اگر وحدت ایجاد شود شاهد ترقی و رشد جهان اسلام خواهیم بود.

حجت الاسلام امیدیان با تأکید بر اینکه وحدت به این معنا نیست که دست از عقاید بکشیم، اظهار داشت: علمای همه فرق و مذاهب با حفظ حرمت به مقدسات و ارزش های مورد قبول طرفین و در سایه وحدت می تواننند تعالیم دینی را تبیین و فضائل اهل بیت(ع) را بیان کنند./9451/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات