۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۸۶۸۱۱
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

حوزه علمیه تهران باید گفتمان ساز باشد

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور گفت: گفتمان سازی باید از حوزه علمیه تهران آغاز شود؛ این معنا ندارد که حوزه علمیه تهران گسترده نباشد و در امور پژوهشی و علمی تأثیر گذاری نداشته باشد.
حجت الاسلام بهجت پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران حوزه علمیه خواهران تهران که در مدرسه علمیه نعیمةالمصطفی برگزار شد، گفت: انسان باید فرصت خدمت را قدر بداند و از لحظه‌لحظه فرصتی که در اختیارش گذاشته می‌شود به نحو شایسته در راستای خدمت‌رسانی به مردم و دین الهی استفاده کند.

وی با اشاره به خدمات حجت الاسلام والمسلمین آقامیری در طول 7 سال مسؤولیت خود در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران، ادامه داد: با صحبت‌هایی که حوزه‌ علمیه خواهران با تبلیغات اسلامی صورت گرفت بنا شد دفتر همکاری حوزه‌های علمیه خواهران با تبلیغات اسلامی تأسیس و از ظرفیت حجت الاسلام والمسلمین آقامیری در این مجموعه استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور حوزه‌های علمیه خواهران را ظرفیتی عظیم برای کشور دانست و ابراز کرد: در حال حاضر ما 500 مدرسه علمیه و 40 هزار فارغ التحصیل حوزوی در سراسر کشور داریم و این‌یک ظرفیت عظیم برای کشور به شمار می‌رود که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اهمیت نقش خواهران در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بانوان از پیش از انقلاب در پیشبرد اهداف انقلاب بسیار تأثیرگذار بودند و تأثیر بسزایی در حرکات انقلابی متدینین و انقلابیون داشتند و امروز همکاری حوزه‌های علمیه خواهران با تبلیغات اسلامی فرصت مناسبی است برای آن‌که به این تأثیرگذاری بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به عملکرد حجت الاسلام والمسلمین کبیریان گفت: وی روحانی برجسته‌ای است که در پرونده کاری خود 20 سال مدیریت و قریب به 30 سال تجربه تدریس را به ثبت رسانده است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با تأکید بر اینکه حوزه علمیه خواهران و برادران دو بال رشد و ارتقای اندیشه مذهبی، دینی  و انقلابی جامعه هستند، گفت: این دو باید در کنار هم باشند تا وظیفه خود را در برابر مردم و دعوت آنان به دین الهی به‌خوبی انجام دهند. این دو جریان اگر در کنار هم نباشند دعوت دینی مسیر پایدار خودش را طی نخواهد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور درباره اهمیت جایگاه حوزه‌های علمیه تهران، عنوان کرد: تهران، تهران است، مرکز کشور و شاه‌راه امور مختلف ازجمله امور دینی و اقدامات انقلابی است ازاین‌رو اگر به‌خوبی مدیریت شود دامنه‌ها و شهرهای دیگر تحت تأثیر او قرار می‌گیرند بنابراین انتظار است که این دستگاه به‌خوبی بتواند اولاً تهران را به‌خوبی اداره کند، ثانیاً نقش الگویی خود را در حوزه‌های سراسر کشور ایفا کند تا بتواند درعرصه ملی و بین‌المللی تأثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: گذر دادن حوزه علمیه از گذشته و حفظ حضور حوزه در شرایط پیش رو ابتدا در تهران رقم می‌خورد ازاین‌رو حوزه‌های علمیه تهران باید در شبکه‌های تخصصی در بخش‌های مختلف تأثیرگذار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور تأکید کرد: گفتمان سازی باید از حوزه‌های علمیه تهران آغاز شود این معنا ندارد که حوزه‌های علمیه تهران گسترده نباشد و در امور پژوهشی و علمی تأثیر گذاری نداشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در پایان خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران باید مسائل ویژه زنان را در کلیه رشته‌ها شناسایی کنند و دیگر مسائل مشترک را با تطبیق با روحیات و جامعه زنان پیاده و ثالثاً قدرت تبیین دانش‌های زنان را داشته باشند در این صورت است که ما می‌توانیم هویت زنانه به حوزه علمیه خواهران بدهیم./813/پ202/ب1

ارسال نظرات