۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۸۶۸۲۱
از سوی کمیسیون تخصصی آموزش شورای عالی حوزه علمیه خراسان؛

دو رشته تخصصی فقه تمدنی و تفسیر تربیتی تصویب شد

حجت الاسلام بوژ مهرانی از تصویب دو رشته تخصصی فقه تمدنی با ارائه مرکز مطالعات راهبردی شورای عالی حوزه و نیز تفسیر تربیتی به درخواست مرکز تخصصی امام سجاد(ع) خبر داد.
بوژمهرانی

حجت الاسلام حسن بوژمهرانی، مسؤول گروه برنامه ریزی های کلان دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: در هشتاد و نهمین جلسه کمیسیون تخصصی آموزش شورای عالی حوزه، بررسی ایجاد دو رشته تخصصی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: یکی از آن دو رشته، روش شناسی فقه تمدنی است که توسط مرکز مطالعات راهبردی شورای عالی ارائه شده و بعد از 4 جلسه بحث و بررسی توسط اعضای کمیسیون تخصصی آموزش این شورا، مجوز برگزاری یک دوره آن مصوب شد.

مسؤول گروه برنامه ریزی های کلان دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: بعد از اجرای دوره اگر مطابق با سیاست های شورای عالی حوزه علمیه خراسان باشد مجوز دوره های بعد هم صادر می شود. البته این دوره تا زمانی که در شورای عالی به تصویب نرسد قابلیت اجرایی ندارد.

حجت الاسلام بوژمهرانی گفت: رشته تفسیر تربیتی در سطح 4 نیز به درخواست مرکز تخصصی امام سجاد(ع) ارائه شد که پس از بحث و بررسی در کمیسیون تخصصی آموزش شورای عالی برای رفع موانع به این مرکز ارجاع داده شد.

وی افزود: پس از اصلاح موانع، کمیسیون تخصصی آموزش شورای عالی در جلسه هشتاد و نهم این رشته را برای یک دوره تصویب کرد. اعطای مجوز دوره های بعد نیز منوط به ارزیابی اجرای دوره اول و تطابق با سیاست های شورای عالی و تایید نهایی این نهاد است./933/ت۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات