۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۵۸۶۹۰۹
با قرائت پیام آیت الله صافی گلپایگانی؛

چهارمین اجلاس استانی نماز در قم برگزار شد

چهارمین اجلاس استانی نماز با عنوان «شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز» با قرائت پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و سخنرانی آیت الله سعیدی در قم برگزار شد.
چهارمین اجلاس استانی نماز در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین اجلاس استانی نماز با عنوان «شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز» شامگاه چهارشنبه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

در این مراسم جمع زیادی از مدیران نهادهای مختلف کشور، بازاریان، خادمین مساجد، ائمه جماعات مساجد استان قم و همچنین جمعی از مسؤولان ادارات قم حضور داشتند که از این میان می توان به حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

همچنین جمعی از اساتید، طلاب و مدیران حوزه ها و مدارس علمیه حوزه علمیه قم و نمایندگان بیوت حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی و علوی گرگانی نیز حضور داشتند.

حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید در پیامی به این همایش با اشاره به نماز به عنوان لذتی معنوی و الهی تأکید کرد که نماز رابطه دنیای مادی با عالم غیب و ملکوت است.

وی اضافه کرد: انسانی که در نماز تسبیح خداوند می‌ گوید، تهلیل گفته و حمد و سپاس ذات کردگاری را انجام می‌ دهد در اوج عروج به عالم بقا و کمال انسانیت بوده و در کامل ترین مصداق عبودیت و قرب خداوند است.

در ادامه آیت الله محمد سعیدی تولیت استان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) که به عنوان سخنران ویژه در این همایش حضور داشت، با اشاره به این که سالیانه هزاران میلیارد صرف مقابله با آسیب های اجتماعی بر ضرورت تخصیص بودجه های فرهنگی کشور به ترویج فرهنگ نماز برای کاهش این آسیب ها تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور که دیگر سخنران این نشست بود، با انتقاد از کم توجهی برخی ادارات و مراکز مهم کشور در اقامه نماز تأکید کرد: وقتی فردی بر عقیده باطل خود اصرار می کند ما نیز باید در اقامه فرایض دینی از جمله نماز در جامعه مصرّ باشیم.

محمد خامه یار مدیر ستاد اقامه نماز استان قم نیز با اشاره به کمبود بیش از هشتاد هزار مسجد در سطح کشور و همچنین کمبود روحانیون مساجد و مدارس، ترویج فرهنگ نماز را نیازمند کار جهادی و شبانه روز عنوان کرد.

مهندس سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم نیز با اشاره به نماز به عنوان عالی ترین وسیله عبودیت و بندگی خدا تأکید کرد که ترویج فرهنگ نماز تنها راه مقابله با آسیب های اجتماعی است.

گفتنی است، در پایان این مراسم جمعی از یاوران مساجد و خادمین بیوت الله نیز با حضور آیت الله سعیدی و حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تجلیل شدند.

یادآور می شود، طبق اعلام مسؤولان برگزاری این مراسم، بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز چهاردهم آذر با قرائت پیام رهبری و با حضور رئیس جمهور در سمنان برگزار می شود.

این اجلاس یک روزه است و با حضور علما، فضلا و روحانیون بنام کشور در دانشگاه سمنان برگزار خواهد شد؛ فراخوان علمی این اجلاسیه با موضوع شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز اعلام و تاکنون هزار و ۵۵۰ اثر به دبیرخانه اجلاس رسیده است و در اجلاس نماز، از ارائه دهندگان برترین مقالات تجلیل می‌شود./1330/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات