۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۸۶۹۱۰
مدیر ستاد اقامه نماز استان قم:

ترویج فرهنگ نماز نیازمند کار جهادی است

خامه یار با اشاره به کمبود بیش از هشتاد هزار مسجد در سطح کشور و همچنین کمبود روحانیان مساجد و مدارس، ترویج فرهنگ نماز را نیازمند کار جهادی و شبانه روز عنوان کرد.
محمد خامه یار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین اجلاس استانی نماز با عنوان «شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز» شامگاه چهارشنبه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

محمد خامه یار مدیر ستاد اقامه نماز استان قم در این همایش با بیان این که این اجلاس با همکاری جمع زیادی از نهادهای فرهنگی قم برگزار شده است، اظهار داشت: در ارتباط با اهمیت نماز سخن بسیار است و همین که ملاک پذیرش سایر عبادات نماز دانسته شده برای اهمیت آن کافی است.

وی با اشاره به این که راجع به نماز کارهای زیادی صورت گرفته است،  ابراز داشت: با این حال معتقدیم این ها اقدامات شایسته ای نیست و باید کارهای بیشتری صورت بگیرد و ما در ارتباط با دعوت به نماز از خیلی موضوعات غافل هستیم

خامه یار تصریح کرد: جای برخی از کارها در این حوزه خالی است از جمله این که جای هنر در دعوت به نماز برای نسل جوان در رسانه های عمومی خالی است؛ از این رو همه باید به آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ نماز کمک کنیم.

وی اضافه کرد: از 1200 مدرسه ای که در استان قم وجود دارد برخی نیاز به کمک دارند از جمله حضور امام جماعت، بازسازی نمازخانه های مدارس و ساخت و تجهیز نمازخانه ها و همین طور ترویج نماز صبح در مساجد سطح شهر که متأسفانه آمار خوبی ندارند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با تأکید بر این که باید از اساتید حوزه و دانشگاه و از جمله مرکز تخصصی نماز بیشتر استفاده کنیم، ابراز کرد: این مرکز اعلام آمادگی کرده که برای هر نهاد و ارگان استاد اعزام کند و خانواده ها که نقش اولیه را در تعلیم و تربیت دارند نیز از حضور این اساتید استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برای ترویج فرهنگ نماز به کار جهادی نیاز داریم، در بین نسل جوان برخی اوقات کاهلی دیده می شود، به همین جهت امروز جای وقف در نماز خالی است چون حتی یک مورد برای ترویج اصل نماز در سطح استان نداریم.

خامه یار با اشاره به این که جامعه ما نیاز به ترویج فرهنگ نماز دارد، عنوان کرد: ما باید برای احداث مساجد در مناطق جدید شهری تلاش کنیم، از خیرین مسجد ساز که مجمعی را در این راه تأسیس کردند درخواست می‌ کنیم همت خود را مضاعف کنند، چراکه در کشور وجود هشتاد هزار مسجد کم است.

وی ادامه داد: آماری که وزارت مسکن و شهرسازی داده این است که اگر فاصله ده دقیقه ای از خانه ها برای مساجد داشته باشیم، تقریبا برای کل کشور نزدیک به هشتاد هزار مسجد کم داریم.

دبیر مجمع خیرین مسجد ساز با بیان این که قرارگاه سپاه علی بن ابی طالب در یک سال گذشته بیش از 30 مسجد را در استان قم به ویژه شهرها و روستاهای اطراف قم تأسیس و بازسازی کرده اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم این حرکت از سوی دیگر نهادها در روستاهای دیگر استان قم نیز ادامه پیدا کند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات