۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۸۶۹۳۵
حجت الاسلام والمسلمین غلامی:

انقلاب اسلامی حیات سکولار و نظام سلطه را به خطر انداخته است

رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا با بیان اینکه انقلاب اسلامی حیات سکولار و نظام سلطه را به خطر انداخته است، گفت: حملات و هجمه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی بیانگر قدرت داشتن و زنده بودن انقلاب است.
حجت الاسلام غلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا غلامی رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا امروز در نشست تخصصی فرهنگ و انقلاب اسلامی؛ رویش‌ها و دستاوردها که در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: رهبری فرمودند: دشمنان از جنگ فرهنگی مأیوس شدند و ما در این جنگ به پیروزی رسیدیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته مطالعات میدانی فراوانی در ایران چه جانب دارانه و چه مغرضانه برای سنجش دینداری و گفتمان انقلابی مردم انجام شده که برخی از آنها را خارجی‌ها انجام دادند که همگی نشان از رشد و حرکت سیر صعودی فرهنگ به سوی آرمان‌های انقلاب دارد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول 40 سال اخیر نسبت به تاریخ سیاه ایران بیشترین رشد و پیشرفت را داشته است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی نه تنها در عرصه فرهنگ پس رفت نداشته بلکه در حوزه‌های گوناگون نیز به رشد و تکامل قابل توجهی دست یافته است.

رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا ادامه داد: البته این رشد و پیشرفت در صورتی انجام می‌شود که عادی نیست چرا که جمهوری اسلامی ایران مدام شاهد مطالبات خارجی و جنگ فرهنگی دشمنان علیه انقلاب بوده‌ است؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند: حملات و هجمه‌های دشمنان علیه انقلاب بیانگر قدرت و زنده بودن انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامی با بیان اینکه غربی‌ها در جنگ فرهنگی اهداف مشخصی را دنبال می‌کنند و ترسی از بیان صریح این اهداف ندارند، اظهار داشت: همه هجمه‌های آنان سرنگونی انقلاب اسلامی است چرا که انقلاب حیات غرب و سکولار را به مخاطره انداخته است.

وی ادامه داد: تهاجم فرهنگی، تضعیف دینداری دینداران، ایجاد شکاف بین ملت و نظام، ناامید ساختن مردم و سایر موارد همه در راستای نابودی انقلاب از سوی دشمن انجام می‌شود؛ البته غرب در سرنگونی انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی نداشت در حالی که در مقابل روز به روز شاهد قدرتمند شدن انقلاب اسلامی است.

رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا گسترش و پیشرفت فرهنگ انقلاب در منطقه حتی اروپا و آمریکای جنوبی را امری انکار ناپذیر دانست و گفت: روزی همه دغدغه‌ها این بود که مخاطبان را با اصول و خطوط دین آشنا کنیم در حالی که امروز سخن از علوم انسانی به میان می‌آید و همه اینها نشان می‌دهد که جریان انقلاب اسلامی به جایی رسیده که موجب وحشت غرب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامی مهم‌ترین رمز توفیق انقلاب را چنگ زدن به ریسمان محکم الهی بیان کرد و اظهار داشت: این سنت الهی است که اگر کسی در راه خداوند گام بردارد نصرت الهی شامل او می‌شود. البته در این 4 دهه ما افراد منافق، خائن، بی خیال و تعلل کار و در مقابل کسانی که برای انقلاب دلسوز باشند و دغدغه تحقق آرمان‌های انقلاب را داشته باشند کم نداشتیم.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در این 40 سال بسیار قابل توجه بوده، خاطرنشان کرد: حضور هوشمندانه و بصیر مردم به ویژه جوانان در پیشبرد اهداف انقلاب بسیار حائز اهمیت بوده است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات