۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۸۶۹۴۷
مسؤول قرارگاه صاحب‌الامر خراسان شمالی:

یادواره‌های شهدا به سمت تولید آثار هدایت شود

مسؤول قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج) خراسان شمالی با بیان اینکه باید یادواره‌های شهدا سبب تولید آثار و کارهای ماندگار در این زمینه شود، گفت: باید تلاش کنیم یادواره‌های شهدا خروجی‌های بیشتر و ماندگارتری داشته باشند.
حجت الاسلام افشین فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد افشین فر، مسؤول قرارگاه فرهنگی حضرت صاحب‌الامر (عج) خراسان شمالی، امروز در نشست کمیته روحانیت ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با تأکید بر برگزاری پرشور و شعورتر مراسم دهه فجر امسال با توجه به چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اعزام ویژه روحانیان و حوزویان به روستاها و مناطق استان به‌منظور برگزاری جشن‌های دهه فجر می‌تواند منجر به شورآفرینی مناسبی در این ایام شود.

وی خاطرنشان کرد: البته اکثر مراکز دهستان‌های ما روحانی مستقر و هجرت دارند، اما اعزام یک روحانی با هدف‌گذاری خاص و برای تبلیغ دهه فجر اثرگذاری ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام افشین فر ادامه داد: باید برای بسیجیان و انقلابی‌های هر دهستان تکلیف عملی تعریف شده و با استفاده از ظرفیت بسیج برنامه و اجتماع پرشوری در هر منطقه به مناسبت دهه فجر برگزار شود.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری طرح مدرسه انقلاب در آموزشگاه‌های خراسان شمالی، اظهار کرد: اگرچه طرح مدرسه انقلاب در فضای دانش‌آموزی برگزار می‌شود، اما اگر برنامه مزبور در فضای حوزوی و مدارس علمیه هم برگزار شود اقدام مناسبی خواهد بود.

وی ادامه داد: اجرای برنامه مدرسه انقلاب به‌منظور گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هزینه خاصی نداشته و می‌شود آن را در تمام مدارس علمیه استان برگزار کرد.

حجت‌الاسلام افشین فر در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر توجه بیشتر به فعالیت‌های تولیدی در یادواره‌های شهدا، اظهار کرد: باید یادواره‌های شهدا سبب تولید آثار و کارهای ماندگار در این زمینه شود.

وی با اشاره به نیازمندی‌های موجود درزمینهٔ تصاویر شهیدان و کارهای فرهنگی و سمعی و بصری در این زمینه، افزود: الآن در این زمینه‌ها کمبود داریم در حالی که می‌توان در هر یادواره شهدا بخشی از کار تولیدی باشد.

حجت‌الاسلام افشین فر با بیان اینکه تهیه و انتشار یک ویژه‌نامه برای هر یادواره شهدا حداقل کار تولیدی است که می‌تواند انجام شود، اضافه کرد: باید تلاش کنیم یادواره‌های شهدا خروجی‌های بیشتر و ماندگارتری داشته باشند./9314/پ602/ب1

ارسال نظرات