۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۸۶۹۷۹

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

وعده پشت وعده؛ سهم کتابخانه شیروان، کارگاهی برای فعالان تاریخ شفاهی و برگزاری دوره آموزشی کتابداری از سوی کانون های مساجد عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  کتابخانه عمومی شیروان در زمره مصوبات دور دوم سفر دولت دهم به استان در سال87 بود؛ مصوبه ای که ساخت 15 باب کتابخانه را در دل خود جا داد و ساخت آن سال 90 کلید خورد.

این پروژه با 2 هزار و 870 متر مربع قرار بود سال93 به بهره برداری برسد و با این که تاکنون بارها از سوی متولیان وعده بهره برداری از آن داده شده است اما با گذشت 4 سال از موعد بهره برداری از این پروژه و با وجود 90 درصد پیشرفت فیزیکی، مسئولان هنوز از نبود اعتبار سخن می گویند و بهره برداری از آن را منوط به تامین اعتبار می دانند.

معاون اداری، مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که پروژه کتابخانه عمومی شیروان در زمره مصوبات ساخت 15 باب کتابخانه شهری در دور دوم سفر رئیس جمهور در سال87 بود، می افزاید: ساخت این پروژه طبق نظر و رای سازمان برنامه و بودجه، نهاد کتابخانه های استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرداری واگذار شد.

«طهماسبی» اضافه می کند: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دخالتی در  اجرا نکرده است و بعد از ساخت کتابخانه در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان قرار خواهد گرفت.

کارگاهی برای فعالان تاریخ شفاهی

کارگاه آموزشی تسلیحات نظامی در جنگ ایران و عراق برای فعالان حوزه تاریخ شفاهی در استان برگزار می شود.

مسئول واحد ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان شمالی افزود: این کارگاه  برای ارتقای سطح علمی افراد در زمینه تسلیحات به کارگرفته شده در جنگ ایران و عراق به منظور آگاهی بهتر در نشر وقایع و اصلاحات این حوزه برگزار می شود.

«اکرم صدیقی» افزود: تلاش می کنیم علاوه بر به تصویر کشیدن تسلیحات به صورت شفاهی به معرفی آن ها بپردازیم تا بتوانیم بهتر در راستای افزایش اطلاعات علاقه مندان گام برداریم. در این کارگاه از ظرفیت تیپ 130 شهید دلجویان بهره گرفته می شود و در نظر داریم 3 جلسه متوالی برگزار شود.

 آموزش کتابداری

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه دوره آموزشی کتابداری برگزار می شود، گفت: این دوره در قالب مقدمات کتابداری و انتقال تجربه کتابداران موفق برگزار می شود.

 «هاشم شیرازیان» افزود: این دوره آموزشی یک روزه در کتابخانه مرکزی استان و دبیرخانه مساجد امروز برگزار می شود.

وی افزود: در راستای ترویج کتاب و کتاب خوانی برای 40 روستای دوستدار کتاب این دوره برگزار و در نهایت از کتابداران برتر استان تجلیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 180 کتابخانه مخزن دار و 110 کتابخانه قفسه باز در استان فعال است  و 202 کتابدار مشغول فعالیت هستند.

معرفی هیئت رئیسه انجمن آموزشگاه های آزاد

 اعضای هیئت رئیسه انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد هنری و مراکز مهارت آموزی با برگزاری انتخابات معرفی شدند.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان این که ٨ نفر کاندیدای این دوره از انتخابات بودند، اظهار کرد: راحله روشن روان و علیرضا فیروزه به عنوان رئیس انجمن، علی غلامی به عنوان خزانه دار و محمدرضا رحیمی به عنوان بازرس انجمن صنفی و مراکز مهارت آموزی انتخاب شدند.

«حیدری» افزود: انتخابات هیئت رئیسه و بازرسان انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد هنری و مراکز مهارت آموزی هر 4 سال یک بار با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود که در این دوره با برگزاری انتخابات اعضای هیئت رئیسه و بازرسان انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد هنری و مراکز مهارت آموزی در خراسان شمالی معرفی شدند./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات