۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۵۸۷۰۰۱
رحیم پور ازغدی:

انقلاب اسلامی گفتمان جهان را تغییر داد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی گفتمان جهان را تغییر داد، گفت: مهم‌ترین آرمان انقلاب اسلامی آن است که دین را متناسب با عصر کنونی به مردم عرضه کند.
رحیم پورازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز در نشست تخصصی فرهنگ و انقلاب اسلامی؛ رویش‌ها و دستاوردها که در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: مفاهیم انقلاب اسلامی باید برای نسل جدید تعریف و تبیین شود.

وی افزود: در انقلاب اسلامی ما شاهد رویش‌های فکری فراوانی بودیم و بزرگ‌ترین این رویش‌های فکری این بود که بن‌بست فکری غرب را باآن‌همه علم‌گرایی که مدعی بود نمی‌توان به سنت انبیا رجوع کرد را باطل کرد.

رحیم‌پور ازغدی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی درصدد دینی کردن عصر کنونی نیست، ابراز کرد: مهم‌ترین آرمان انقلاب اسلامی آن است که دین را متناسب با عصر کنونی به مردم عرضه کند؛ پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دین به‌شدت منزوی‌شده بود به حدی که دانشگاه‌های ما با اختیار دانشجویان و اساتید کمونیستی و مارکسیسم اداره می‌شد و بسیاری از آنان نیز از خانواده‌های مذهبی بودند اما امروز ده‌ها هزار دانشجو و استاد اعتکاف می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب باید موردتوجه قرار گیرد، اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی دو جریان دین‌داری و دین‌گریزی حاکم بود؛ ده‌ها سال دشمنان تلاش کردند تا معنویت بدون خدا را طراحی کنند اما نتوانستند.

وی ادامه داد: غرب معتقد بود انسان زمانی که الگوی معنوی و قهرمان توحیدی ندارد باید به قهرمان سازی دست بزند. آنان برای معنا کردن دنیای بی‌معنا و دنیای بدون برنامه در حال تغییر، تصمیم به خلق اسطوره‌های مدرن زدند؛ پست‌مدرن در اصل اقرار به شکست مدرنیته است.

رحیم‌پور ازغدی با استناد به سخنان برخی تحلیل گران غربی، گفت: آنان درباره انقلاب می‌گویند انقلاب نخستین تحول پست‌مدرنیته است و انقلاب سخن از بازگشت از پست‌مدرن به سنت نیست بلکه عبور از مدرنیته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی داعش را برای جهان اسلام یک مصیبت دانست و اظهار داشت: اکثر کسانی که به داعش پیوستند تا خلافت اسلامی را ایجاد کنند بیشتر اهل شراب و دیسکو بودند آنان به‌نوعی تحت تأثیر انقلاب اسلامی قرار گرفتند اما متأسفانه با حقیقت اسلام و انقلاب به‌درستی آشنا نشدند که معارف اسلام و انقلاب را دریافت کنند.

وی انقلاب اسلامی را جریانی بی‌نظیر در تاریخ بشر بیان کرد و گفت: جریان دینی غربی حجیت عقل و نقل را قبول ندارد و الهیات عقلی و نقلی را تمام‌شده می‌داند و تنها الهیات تجربی را تأیید می‌کند؛ این جریان انسان‌های دوران گذشته را فاقد علم، اخلاق و عقل می‌داند درحالی‌که قرآن کریم بشر گذشته را همانند بشر امروز دارای عقل معرفی می‌کند.

رحیم‌پور ازغدی در پایان خاطرنشان کرد: مادر همه رویش‌های فکری تجدیدنظر تاریخی بی‌سابقه در شناخت دوباره دین و اهمیت دادن مجدد به آن است؛ انقلاب اسلامی گفتمان جهان را تغییر داد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات