۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۸۷۰۰۴
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما:

۸۰ درصد جامعه از مخاطبان رسانه ملی هستند

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما با بیان اینکه رسانه ملی در تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی تلاش‌های فراوانی انجام داده است، گفت: ۸۰ درصد جامعه از مخاطبان رسانه ملی هستند.
رضی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین رضی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما، امروز در نشست تخصصی فرهنگ و انقلاب اسلامی؛ رویش‌ها و دستاوردها که در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: امروز رسانه ملی به‌شدت مورد هجمه قرارگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه عملکرد رسانه ملی باید در حوزه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد، ادامه داد: آمارهایی که از طریق رسانه ملی منتشر می‌شود دقیق‌ترین آمار است و بر اساس همان آمار می‌توان گفت 80 درصد جامعه از مخاطبان رسانه ملی به شمار می‌روند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه آمار مخاطبان سیما با توجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی متفاوت است، عنوان کرد: نکته مهم درزمینهٔ صداوسیما این است که مردم درزمینهٔ اخبار مهم و امیدبخش به خبرهایی که در رسانه ملی منعکس می‌شود اعتماد بیشتری دارند.

رضی گفتمان انقلاب اسلامی را از مهم‌ترین گفتمان‌های اصلی رسانه ملی بیان کرد و اظهار داشت: تلاش شده در زمینه‌های مختلف برنامه‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی موردتوجه قرار گیرد همچنین در دوره‌های مختلف و در جریان‌های خاص مانند انتخابات، دوران دفاع مقدس و آوردن مردم به صحنه رسانه ملی نقش بسیار مهمی داشته است.

وی با بیان اینکه رسانه ملی در تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی تلاش‌های فراوانی انجام داده است، گفت: برنامه‌های فراوانی در این زمینه تولیدشده است. درست است در برخی مباحث به سریال‌ها و فیلم‌ها نقدهایی وارد می‌شود اما به‌صورت کلی ازنظر جذب مخاطب فعالیت آنان قابل‌قبول است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما شبکه‌های استانی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در راستای اتحاد سازی اقوام مختلف بیان کرد و اظهار داشت: بسیاری از این شبکه‌ها در راستای انقلاب و با توجه به فرهنگ محلی محتوا و فیلم تولید می‌کنند.

رضی ادامه داد: همچنین درزمینهٔ کودک و نوجوان مشاهده می‌شود که شبکه‌هایی مانند شبکه پویا، نهال و ... بسیار فعال بوده و به تولید محصولات داخلی اهتمام دارند از این رو پخش پویانمایی‌های خارجی در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

وی افزود: در حوزه رادیو از سال 57 تا به امروز ما شاهد راه اندازی 20 شبکه رادیویی و ایجاد رادیوی همسو در سطح بین‌المللی هستیم؛ در جریان‌های اخیر عراق و سوریه این رسانه‌ها نقش مهمی در سقوط نکردن این کشورها بر عهده داشتند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما با بیان اینکه انقلاب اسلامی درزمینهٔ دستاوردهای فناوری در لبه تکنولوژی و در رقابت با دستاوردهای جهانی قرار دارد، ابراز کرد: همچنین درزمینهٔ فضای مجازی کارهای زیادی صورت گرفته است.

رضی تأکید کرد: شبکه محوری اگر در سیما جدی گرفته شود شاهد تنوع و افزایش شبکه‌ها خواهیم بود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات