۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۵۸۷۰۱۵
قائم‌مقام ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور:

انقلاب اسلامی برای مقابله فتنه غربی ها باید تقویت شود

کبگانیان با بیان اینکه امروز جهان غرب به دنبال تشکیل تمدن اموی در منطقه است، گفت: انقلاب اسلامی برای مقابله با این فتنه از هرجهت باید تقویت شود.
کبتانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منصور کبگانیان قائم‌مقام ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور، امروز در نشست تخصصی فرهنگ و انقلاب اسلامی؛ رویش‌ها و دستاوردها که در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: شرایط علمی 40 ساله انقلاب اسلامی بسیار غرورآفرین است.

وی افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه علمی ما نمی‌توانستیم پژوهشی انجام دهیم و در آن دوران تنها دو دانشجوی دکتری در کشور تحصیل می‌کردند و آن‌هم موفق به کسب مدرک نشدند اما امروز صدها دانشجوی رشته دکتری در دانشگاه‌ها به تحصیل مشغول هستند.

کبگانیان بابیان اینکه انقلاب اسلامی در مقایسه با قبل از انقلاب درزمینهٔ علم و فناوری جهشی چشم‌گیر داشته است، ابراز کرد: امروز برخی افراد بر این عقیده و باور هستند که کشور نیازی به این تعداد فارغ‌التحصیل دانشگاهی و یا دانشجو ندارد درحالی‌که با توجه به تحقیقات انجام‌شده بر اساس نقشه جامع علمی کشور ما به بیش از این فارغ‌التحصیل نیازمند هستیم.

قائم‌مقام ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور با اشاره به محدود شدن رشد و پیشرفت علمی کشور در سال‌های اخیر، اظهار داشت: امروز جریانی در کشور وجود دارد که نمی‌خواهد ایران از نظر علمی پیشرفت کند ازاین‌رو مانع این پیشرفت می‌شود. امروز دشمنان بودجه‌های فراوانی را برای نابودی دستاوردهای انقلاب و ناامید ساختن مردم هزینه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز جهان غرب به دنبال تشکیل تمدن اموی در منطقه است، عنوان کرد: برای تحقق این هدف به تقویت نظامی این مجموعه‌ها اقدام کرده است ازاین‌رو می‌طلبد انقلاب اسلامی ازهرجهت خود را برای مقابله با این فتنه آماده و تقویت کند.

کبگانیان با اشاره به اینکه چهار دهه علمی از انقلاب اسلامی می‌گذرد، گفت: دهه اول انقلاب، دهه رفع وابستگی علمی و تقویت زیرساخت‌ها علمی؛ دهه دوم، دهه رشد و گسترش آموزش عالی؛ دهه سوم، دهه پژوهش محور شدن نظام آموزش عالی و توسعه علم و فناوری و دهه آخر حرکت نظام آموزش عالی به‌سوی تحقق اقتصاد دانش‌بنیان است.

قائم‌مقام ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی دانشجویان شاغل در دانشگاه قریب به 150 هزار نفر بودند که بعد از تربیت اکثراً راهی مراکز علمی کشورهای غربی می‌شدند اما امروز ما شاهد 5 میلیون دانشجوی در حال تحصیل در کشور هستیم.  

وی درباره علم و فناوری دانش‌بنیان گفت: امروز ایران در عرصه هوا و فضا در رتبه نهم جهان قرار دارد و برای آن‌که این افتخار به ایران تعلق نداشته باشد غرب در حال سرمایه‌گذاری کردن در کشورهای عربی است تا آنان نیز در زمره پرتاب‌کنندگان ماهواره به فضا قرار بگیرند و از افتخار ایران کاسته شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات