۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۸۷۰۲۸
با حضور آیت الله صدیقی؛

مراسم گرامیداشت آیت الله سعادت پرور در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله شیخ علی سعادت پرور(پهلوانی) با حضور علما، روحانیون، طلاب و همچنین عموم مردم در قم برگزار شد.
آيت الله سعادت پرور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله شیخ علی سعادت پرور(پهلوانی) امشب با حضور علما، روحانیون، طلاب و همچنین عموم مردم شریف قم در مسجد آیت الله بهجت(ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله کاظم صدیقی و حجج اسلام وطن خواه، بهجت و رضوی مهر در این مراسم حضور داشتند.

حاضران در این جلسه ضمن قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید با قرائت فاتحه برای شادی روح مرحوم آیت الله سعادت پرور دعا کرده و از خداوند منان مسألت داشتند تا روح ایشان را با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محشور کند.

آیت الله صدیقی در این جلسه با اشاره به این که انقلاب اسلامی برای مملکت ما اقتدار آفریده است، ابراز کرد: روزگاری دشمن در خانه خودمان بر سر مردم بمب و موشک فرو می ریخت، اما امروز سپاه مقتدر قدس عراق و سایر کشورهای منطقه را از چنگ دشمن درآورده و در مرزهای رژیم غاصب صهیونیستی، شاخ آمریکا را می شکند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که یمن از گفتمان انقلاب اسلامی الگو گرفته است، مطرح کرد: امروز یمن با بهره گیری از گفتمان انقلاب اسلامی به مقابله با فرعون زمان یعنی آمریکا و قارون زمان یعنی عربستان پرداخته و ایستادگی می کند.

وی با اشاره به این که پدیده بیداری اسلامی از گفتمان امام راحل، شهدا و وحدت مراجع تقلید و حوزه های علمیه شکل گرفته است، بیان کرد: در آن روزگار امام خمینی(ره) پرچم را به دست گرفتند و مراجع بزرگواری همچون حضرات آیات مرعشی و گلپایگانی از ایشان حمایت کردند.

آیت الله صدیقی با تأکید بر لزوم حفاظت از گفتمان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این انقلاب باید زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشد؛ نقل شده است که مرحوم آیت الله بهجت(ره) در روزگاری که هنوز خبری از تحولات یمن نبود فرمودند «جریان یمن را رصد کنید، وقتی خیزشی از سوی آن صورت گرفت ظهور نزدیک است»؛ در کتاب مکیال المکارم نقل شده است که روزی امام صادق(ع) بعد از نماز ظهر مشغول دعا برای فرج بودند، از ایشان سؤال شد که آیا برای خودتان دعا می فرمایید، فرمودند «برای فرج مهدی(عج) دعا می کنم»، در ادامه از ایشان درباره نشانه های ظهور سؤال شد و حضرت(ع) فرمودند «یکی از فرزندان عموی ما زید روزی در یمن قیام می کند، این اتفاق که افتاد ظهور نزدیک است»./841/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات