۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۸۷۱۴۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تشریح کرد؛

از سودای یگانگی تا واقعیت بیگانگی در روابط خانوادگی

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: یکی از مشکلاتی که جوان امروز درگیر آن است این است که از همان اول به دنبال یگانه شدن هستند اما به دلیل برداشت اشتباه و انتظارات زیاد از یگانگی به بیگانگی می‌رسند.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، شامگاه امروز در نشست خانواده آسمانی، با اشاره به بایسته‌های تحقق سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: واقعیت مطلب این است که بر اساس معیارهایی که خداوند قرار داده زن و مرد در آفرینش و به لحاظ فیزیکی، ساختار درونی و خواسته‌ها و امیال متفاوت هستند.

وی گفت: امروز در مقالات علمی نوشته می‌شود که یک خانم در روز باید 21 هزار کلمه را استعمال کند که از این تعداد هفت هزار کلمه با ایما و اشاره بوده و بقیه آن را با زبان بیان می‌کند، ولی یک مرد در روز 14 هزار کلمه حرف می‌زند که منظور از حرف زدن حتی اشاره ابرو و دست هم است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: امروز گفته می‌شود زاویه دید بانوان 180 درجه است اما میدان دید مردان تونلی است، ازاین‌رو می‌بینیم گاهی مرد در داخل منزل به دنبال وسیله‌ای می‌گردد و خانم محل نگهداری وسیله را هم به او اطلاع می‌دهد اما آن را نمی‌یابد اما بانوی منزل فوراً آن را می‌یابد.

وی اضافه کرد: برخی تفاوت‌های خاص بین زن و مرد وجود دارد، به‌عنوان‌مثال مرد پیام مستقیم دریافت می‌کند اما زن پیام منشعب و اتصال‌دهنده را هم دوست دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: وقتی خداوند می‌خواهد مؤمن واقعی و اسوه را برای زن و مرد مثال بزند زن فرعون را مثال می‌زند و می‌فرماید: زن فرعون برای تمام زنان و مردان عالم الگو است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: کسی پیش پیامبر آمد و گفت: من همسری دارم که وقتی از خانه بیرون می‌روم به بدرقه‌ام می‌آید، وقتی وارد خانه می‌شوم به استقبالم می‌آید و اگر ناراحت باشم علت ناراحتی من را می‌پرسد و می‌گوید اگر ناراحتی تو برای دنیا است که دنیا ارزش ناراحتی ندارد و اگر برای آخرت است کار خوبی می‌کنی. رسول گرامی اسلام می‌فرماید: خداوند بر روی زمین کارگزارانی دارد و همسر شما یکی از کارگزاران خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط خانوادگی دو نفر با همدیگر فرق می‌کند، ازاین‌رو باید همدیگر را با تفاوت‌ها قبول کنیم و نمی‌شود هرچه میل یک نفر باشد فرد دیگر قبول کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که جوان امروز درگیر آن است این است که از همان اول به دنبال یگانه شدن هستند اما به دلیل برداشت اشتباه و انتظارات زیاد از یگانگی به بیگانگی می‌رسند./9314/پ۶۰۱/ب۱

ارسال نظرات