۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۸۷۱۶۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

نخستین یادواره شهیدان اهل سنت مانه و سملقان، برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی ایرانی در بجنورد و برپایی نمایشگاه پوستر رسم محبت در فرهنگسرای فاروج عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  نخستین یادواره 9 شهید اهل سنت مانه و سملقان، در روستای خرتوت این شهرستان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در این آیین گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا باعث تداوم انقلاب می شود.

حجت الاسلام علیرضا احمدی با اشاره به توطئه های مستکبران علیه ایران گفت: وحدت و همدلی شیعه و سنی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار و این وحدت در منطقه ما نشانگر بینش قرآنی مردم است.

فرمانده سپاه ناحیه مانه و سملقان نیز گفت: امروز امنیت کشور را مدیون خون شهدا و رشادت های آنان هستیم.

سرگرد روح الله محمدی افزود: در دوران دفاع مقدس، جوانان این مرز و بوم از هر مذهب و قومیت برای دفاع از آرمان ها و ارزش های اسلامی وارد میدان شدند و وظیفه ما حفظ این ارزش هاست. در پایان این آیین از خانواده 9 شهید اهل سنت شهرستان مانه و سملقان قدردانی شد.

همایش سبک زندگی اسلامی- ایرانی

مرحمتی، مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی در همایش همایش سبک زندگی اسلامی- ایرانی با اشاره به فضای مجازی و نفوذ تهاجم فرهنگی گفت: سال هاست دشمن روی فرهنگ ما کار  کرده است و ما باید با بهره گیری از سبک زندگی اسلامی- ایرانی و پیاده کردن آن برای تحقق این شیوه از سبک زندگی گام برداریم.

حجت الاسلام دانشمند از سخنرانان دیگر این همایش به معرفی دختران و  بانوان قهرمانی پرداخت  که می توان با الگوپذیری از آن ها در راستای تحقق زندگی اسلامی- ایرانی گام برداشت.

گشایش نمایشگاه پوستر رسم محبت در فرهنگسرای فاروج

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاروج با بیان اینکه نمایشگاه پوستر رسم محبت، در فرهنگسرای فاروج برگزار شد، گفت: این نمایشگاه به مناسبت هفته وحدت و با هدف آشنایی زوجین با چالش های زمان ازدواج و دوران زندگی خود و نحوه برخورد با آن برگزار شد.

جواد نظری اظهار کرد: نحوه زندگانی مناسب بر پایه سبک زندگی اسلامی موضوعی است که بایستی جوانان مد نظر داشته باشند و از سیره و زندگانی ائمه و معصومین(ع) الگو بگیرند.

وی گفت: در این نمایشگاه موضوعات مختلفی از جمله بهداشت روانی در خانواده،نقش و جایگاه همسر،نحوه مقابله با چالش ها و استفاده از الگوهای اسلامی به زبان شعر و ادب در معرض نمایش قرار گرفته است.

کتابخانه تخصصی «شهید بهشتی» فعال شد

کتابخانه تخصصی «شهید بهشتی» ویژه مدیران و کتابداران کانون های فرهنگی و هنری مساجد در محل دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی فعال شد.

هاشم شیرازیان گفت: کتابخانه تخصصی «شهید بهشتی» با حدود 60 عنوان کتاب در محل دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی فعال شده و از این پس مدیران، کتابداران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند از کتاب های این مجموعه استفاده کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی هدف از راه اندازی این کتابخانه را آشنایی فعالان کانون ها با افکار و اندیشه های شهید بهشتی، در دسترس قرار دادن منابع جامع و کامل برای مخاطبان، برنامه ریزی تخصصی برای ارائه کتاب های مورد نیاز جوانان و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اعلام کرد./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات