۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۸۷۲۰۹
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران:

رونق علمی در حوزه نیازمند توجه جدی به پژوهش است

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که توجه به پژوهش سبب تقویت نشاط علمی در حوزه خواهد شد، گفت: همه مدیران و اساتید مدارس علمیه باید تلاش کنند تا شاهد رشد و رونق پژوهشی در میان طلاب باشیم.
مدیر سفیران هدایت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی پژوهشی که در مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری برگزار شد به اهمیت موضوع پژوهش در حوزه اشاره کرد و آن را یکی از مهم ترین ارکان علمی در حوزه عنوان کرد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری با بیان این که توجه به پژوهش موجب تقویت نشاط علمی در حوزه خواهد شد، افزود: همه مدیران و اساتید مدارس علمیه باید تلاش کنند تا شاهد رشد و رونق پژوهشی در میان طلاب باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بی توجهی به امر پژوهش در حوزه مانع بزرگی در برابر رشد و رونق علمی است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت امر تحقیق و پژوهش در حوزه بهره گرفته شود.

حجت الاسلام زارع با بیان این که تحقیق و پژوهش در حوزه سابقه و قدمت طولانی دارد، خاطرنشان کرد: آثار و تألیفاتی که امروز در حوزه وجود دارد نتیجه سال ها تحقیق و پژوهش علما و مراجع عظام دینی است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رشد و رونق علمی در حوزه نیازمند توجه عمیق به مسأله تحقیق و پژوهش است، تصریح کرد: رونق و نشاط علمی در حوزه همواره یکی از دغدغه های مهم علما و مراجع تقلید بوده که می توان با توجه به مسأله پژوهش این دغدغه ها را برطرف کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که در حال حاضر ظرفیت های مناسبی برای تقویت امر پژوهش در حوزه وجود دارد که باید از آن بهره گرفته شود، افزود: مدیران و اساتید مدارس نقش محوری در رونق پژوهش در حوزه و همچنین گرایش طلاب به این مسأله مهم بر عهده دارند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری با بیان این که خوشبختانه در حال حاضر بسترهای لازم به منظور تقویت و رونق پژوهش در مدارس علمیه وجود دارد، گفت: مدیران و اساتید مدارس علمیه باید پژوهش در حوزه را به عنوان یکی از محوری ترین امور مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام زارع در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت تقویت انجمن های علمی، نشست های تخصصی و پژوهشی و همچنین حضور پررنگ در جشنواره علامه حلی از سوی مدارس علمیه تأکید کرد و افزود: رونق و تقویت انجمن های علمی در مدارس علمیه موجب تقویت نشاط علمی در میان طلاب خواهد شد./۹۵۰/پ602/ب1

ارسال نظرات