۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۵۸۷۲۶۸

ساماندهی مبلغات مذهبی در آذربایجان‌شرقی

رییس جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی کشور شناسنامه‌دار کردن مبلغات غیرحوزوی را از جمله وظایف این نهاد غیردولتی دانست.
نسرین پیرسمساری، دبیرکل جمعیت زنان فرهیخته کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نسرین پیرسمساری، رییس جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی کشور امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمعیت از سال ۹۴ با فعال شدن ۳۰ استان در سراسر کشور تشکیل یافته و در عرصه هویت‌بخشی و ساماندهی نخبگان و بانوان اندیشمند سراسر کشور فعالیت می کند.

پیرسمساری رسالت جمعیت بانوان فرهیخته بنابه مطالبه رهبر معظم لتقلاب اسلامی را تولید ایده و فکر به صورت غیرسیاسی و غیردولتی دانست و افزود: جمعیت بانوان فرهیخته نه یک حزب و نه سازمان مردم‌نهاد است، که یک شخصیت مستقل حقوقی داشته و در شأن سیاست‌گذاری و راهبردی در سطح ملی و استانی قرار دارد.

وی با بیان این‌که در سطح استان ۵۰ نفر و در کل کشور یک هزار و ۵۰۰ نفر اعضای اصلی این جمعیت هستند، افزود: این بانوان جهت جریان‌سازی و استمرار حرکات اصیل انقلابی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌کنند، با این توضیح که هر جمعیت در استان‌ باید پنج کارگروه را تشکیل دهد.

پیرسمساری ادامه داد: کارگروه تحکیم بنیان خانواده، ایجاد جامعه‌ای خانواده‌محور، تقویت، تحکیم و کارکردهای اصلی برپایه الگوی خانواده مسلمان به عنوان مرکز تربیت اصلاحی و کانون آرامش‌بخش و اجرای بند یک سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب از دیگر وظایف کارگروه‌ها است.

وی با اشاره به این‌که ۱۵ طرح تکمیلی و ۲۵ طرح پیش رو در جمعیت بانوان فرهیخته در حال انجام است، خاطرنشان کزد: تدوین کمیته بحران در خصوص بانوان از دیگر برنامه‌های این جمعیت است، ضمن این‌که تدوین دانشنامه استانی نی در دستور کار قرار دارد.

رییس جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی کشور در بخش دیگری از سخنان خود شناسنامه‌دار کردن مبلغات غیرحوزوی را از دیگر وظایف این نهاد غیردولتی دانست و اظهار داشت:  به دنبال ساماندهی و  شناسنامه‌دار کردن خانم جلسه‌ای‌ها در سراسر کشور هستیم.

وی ادامه داد: آمادگی لازم برای اعزام افراد متخصص به محافل مذهبی خانگی را داریم که امیدواریم عموم مردم و خانواده های متدین که قصد ترویج معارف دینی با برگزاری جلسات مذهبی دارند؛ برای جمع شدن برخی بدعت‌گذاری‌ها از تبلیغات اسلامی اطلاعات لازم را دریافت کنند.

پیرسمساری در پایان از، تشکیل قرارگاه فرهنگی زینبیون را مورد اشاره قرار داد و گفت: امور خیریه مرکز نیکوکاری نورالزهرا، اولین مرکز استانی نیز تشکیل یافت که ۷۵۰ میلیون تومان از پنجم اسفندماه سال گذشته به این مرکز از سوی جمعیت کمک شده است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات