۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۵۸۷۴۱۵

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

برگزاری یادواره شهدای گمنام و جاویدالاثر خراسان جنوبی، اولین اجلاسیه شهدا در فضای مجازی و نقش تمثال شهدا بر دیوارهای مود عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، یادواره ۱۴۵ شهید گمنام و ۷۶ شهید جاوید الاثر استان خراسان جنوبی به مناسبت کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی پنجشنبه ۱۵ آذرماه در مسجد امام جعفر صادق(ع) بیرجند برگزار می شود.

یادواره 145 شهید گمنام و 76 شهید جاوید الاثر استان خراسان جنوبی به مناسبت کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی برگزار می شود و این یادواره پنجشنبه 15 آذرماه در مسجد امام جعفر صادق(ع) بیرجند برگزار خواهد شد.

همچنین در این یادواره از مستند شهید لکزایی که ساخته معاونت هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس است، رونمایی خواهد شد و حجت الاسلام سید حمید میرباقری سخنران و حاج حسین یکتا روایتگری این یادواره را برعهده دارد.

اولین اجلاسیه شهدا در فضای مجازی

اجلاسیه فضای مجازی کنگره ملی۲۰۰۰شهید خراسان جنوبی، یازدهم آذرماه، در سالن ایثار با حضورمسئول سازمان فضای‌مجازی سراج کشور و نماینده ولی فقیه خراسان جنوبی برگزار شد.

اجلاسیه فضای مجازی کنگره ملی دو هزار شهید استان خراسان جنوبی با محوریت ایثار، جهاد و شهادت با گردهمایی فعالان فضای مجازی برای اولین بار در کشور در خراسان جنوبی برگزار شد.

نقش تمثال شهدا بر دیوارهای مود

شهرداری مود در اقدامی تحسین برانگیز، تمثال 17 شهید را بر دیوارهای شهر طراحی و نقاشی کرد.

شهردار مود با اشاره به فعالیت های انجام شده در زمینه بزرگداشت کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: علاوه بر فعالیت های انجام شده در شهریور امسال؛ از جمله نام گذاری کوچه ها و خیابان ها به نام شهدا، دیوار نویسی با محوریت موضوع شهید و شهادت و ...، شهرداری تصاویر 17 شهید شهر را از ابتدای شهریور بر دیوارها ترسیم کرده است.

صادق بختیاری با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت در بردارنده آثار و برکات عظیمی است که به شکل مستقیم و غیر مستقیم جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: ایثار و شهادت یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ اسلامی است که جلوه‌های اعجاب‌انگیز آن در طول سال‌های انقلاب و دفاع مقدس به روشنی آشکار شد و شگرف ‌ترین و عظیم‌ترین صحنه‌های از خودگذشتگی در آن تبلور یافت. 

به گفته وی، شهرداری از همه توان خود برای زنده نگه‌ داشتن نام و یاد شهدا استفاده و هزینه مربوط به ترسیم تمثال شهدا را از محل منابع داخلی پرداخت کرده است.

کمبود 3 متر مربع فضای کتابخانه ای در قاینات

رئیس کتابخانه های عمومی قاینات گفت: مهم ترین مشکل در این شهرستان کمبود فضای استاندارد کتابخانه ای است و سرانه جهانی برای هر 100 نفر هشت متر مربع فضاست که به لحاظ عملیاتی نهاد کتابخانه های عمومی چهار متر مربع را تعهد کرده است ولی با این وجود قاینات کمتر از یک متر مربع سرانه دارد./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات