۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۸۷۴۴۰
آیت الله مهدوی:

غضب و شهوت باید از دوران کودکی کنترل شود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: غضب نیز مانند شهوت باید از دوران کودکی کنترل شود تا مبادا پرخاشگری سلامت عمل او را در آینده از بین ببرد.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه سخنرانی شب گذشته که در مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در جنب میدان امام برگزار شد، گفت: نوع پوشش اعضای خانواده نباید سبب تهییج و تحریک دیگر اعضا شود.

وی در ادامه بررسی مباحث تربیت جنسی کودک افزود: تربیت جنسی فرزند قبل از رسیدن به سن بلوغ و از دوران کودکی وی شروع می شود، مراقبت جنسی از فرزند در دوران کودکی سبب حفظ روحیه حیا و عفاف در وجود کودک می شود و نتیجه این روحیه عملکرد صحیح است.

آیت الله مهدوی اظهار کرد: غضب نیز مانند شهوت باید از دوران کودکی کنترل شود تا مبادا پرخاشگری سلامت عمل او را در آینده از بین ببرد.

وی تشریح کرد: والدین هم در نوع روابطشان با فرزندان و هم در نوع روابط زن و شوهری خود در برابر آن ها باید از رفتارشان مواظبت کنند، در رابطه با فرزندان رفتاری که سبب تهییج فرزند در دوران کودکی می شود باید از رفتار والدین حذف شود تا روحیه حیا در وجود فرزند آسیب نبیند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مراقبت والدین در برابر فرزندان فقط محدود به مسائل زناشویی نمی شود بلکه نوع پوشش والدین در برابر فرزندانشان در روحیه آن ها بسیار مؤثر است؛ برخی از اعضای خانواده فکر می کنند به واسطه محرم بودن با یکدیگر می توانند هر نوع لباسی در برابر یکدیگر بپوشند، در صورتی که لباس های جلف و تحریک آمیز روحیه عفت و حیای طرف مقابل را تخریب می کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: برهنه کردن کودک ممیز که سنش حدود سه تا چهار سال است و از برهنه شدن احساس شرم می کند نیز صحیح نیست؛ باید متذکر شوم اگر والدین و یا فرزندان بزرگتری که در خانه هستند در برابر کودکان ممیز از لباس های نیمه برهنه استفاده کنند روحیه فرزند از نوع پوشش آن ها آسیب می بیند.

وی گفت: دیدن برنامه های ورزشی از سوی زنان در صورت تحریک شدن حرام است و اگر اطمینان از عدم تحریک وجود داشته باشد نظر مراجع تقلید به دو بخش تقسیم می شود، اگر برنامه به طور زنده پخش می شود برخی مراجع می گویند حرام است ولو تحریک نشود ولی برنامه پخش زنده نیست بسیاری از مراجع می گویند اشکالی ندارد، در مورد فیلم های خارجی نیز حکم به همین صورت است و در صورت زنده نبودن آن بسیاری قائل به عدم اشکال آن هستند.

آیت الله مهدوی خاطر نشان کرد: فشارهایی که از سوی برخی وارد می شود تا زنان در ورزشگاه ها حضور داشته باشند نوعی کمک کردن به وقوع فعل حرام است؛ این حکم ربطی به تحریک شدن زنان ندارد و حکم مراجع این است که نگاه به بدن مردان، در صورتی که اندامشان نمایان باشد و نمیه برهنه باشند، جایز نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مادر در برابر فرزندان باید پوشش کاملی داشته باشد ولو او تحریک نشود چرا که صحنه هایی که بدن مادر بدون پوشش است در ذهن فرزند باقی می ماند و موجبات بی عفتی او را فراهم می کند.

آیت الله مهدوی در پایان گفت: پیامبر(ص) می فرمایند قسم به خدایی که جانم در دست او است اگر مردی با همسرش مجامعت کند در حالی که در آن خانه بچه ای باشد که بیدار باشد و آن ها را ببیند و صدایشان را بشنود و یا متوجه نفسی که آن ها می کشند شود آن بچه روی رستگاری نخواهد دید و اگر پسر باشد زنا می کند و اگر دختر باشد زنا می دهد./867/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات