۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۵۸۷۵۴۵
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مطرح کرد؛

بی توجهی شهرداری اصفهان به مسائل دینی و مناسبت‌های مهم مذهبی

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به عدم فعالیت شهرداری در ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، گفت: با این شرایط نباید معطل ارگانهای شهری و فرهنگی ماند و اصناف به صورت مردمی همانگونه که قبلا به صورت مردمی و خودجوش در مناسبتها فعالیت می کردند اکنون نیز با قوت ادامه دهند.
دیدار آیت الله طباطبایی نژاد با اتاق اصناف

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار نمایندگان واحدهای صنفی و رئیس اتاق اصناف اصفهان اظهار داشت: شهرداری اصفهان در مناستهای مذهبی همچون روز میلاد پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و امام صادق(علیه السلام) که یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است کار فرهنگی خاصی در سطح شهر از جمله آذین بندی شهری انجام نداد اما برای برنامه هایی نظیر جشنواره کودک بسیاری از خیابان های شهر آذین بندی شد و این نشان می دهد که اهداف در اجرای برنامه های فرهنگی تغییر کرده است.

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری اصفهان در اجرای کارهای فرهنگی شهری افزود: با این شرایط نباید معطل ارگانهای شهری و فرهنگی ماند و اصناف به صورت مردمی همانگونه که قبلا به صورت مردمی و خودجوش در مناسبتها فعالیت می کردند اکنون نیز با قوت ادامه دهند، شکل شهر اصفهان در مناسبت های دینی، مذهبی نشان داده شود، اگر مغازه داران یک پرچم کوچک در ایام عزاداری و شادی ها نصب کنند، اثرگذار خواهد بود و برای مردم پیام دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به ضرورت اجرای امر به معروف و نهی از منکر توسط آحاد مختلف مردم خاطرنشان کرد: سایر واجبات با امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود، این دو واجب الهی ویژه گروه خاصی نیست و همانند نماز واجب است، نباید مردم نسبت به یکدیگر بی تفاوت باشند چراکه همه ما مسئول هستیم، نباید اجازه داد که کار حرام در صنف ها انجام بگیرد و در این خصوص می توان تذکر داد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به برخی اشکالات در شناسایی احتکار یادآور شد: اینکه هر کسی، اجناسی را در انبار نگه دارد احتکار نیست و باید زمان ورود و خروج کالاها مشخص شود و نباید به دلیل احتکار با برخی از بازاریان که با وجود داشتن انبارهای بزرگ، اجناس خود را به بازار روانه می‌کنند، برخورد کرد.

وی افزود: اگر اصناف نظارت خوبی داشته باشند، هیچ مشکلی پیش نمی آید و دیگر نیازی به حضور و نظارت سایر دستگاه ها و نهادها وجود ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به همکاری اصناف با حوزه های عملیه در زمان های قدیم گفت: بسیاری از بازاریان در درس های حوزوی شرکت می کردند و با احکام اسلامی به صورت کامل آشنا بودند و دستورات اخلاقی و احکام اسلامی را رعایت می کردند که این مسیر می تواند توسط اصناف تداوم یابد.

در ابتدای این دیدار رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به فعالیت 200 هزار واحد صنفی در شهر اصفهان بیان کرد: تلاش برای ساماندهی مطالبات صنفی، همکاری با ستاد اقامه نماز، ستاد دیه و ستاد زکات، حضور در صحنه های مختلف از جمله مناسبت های مذهبی و انقلابی با حفظ حالت مردمی و حفظ آرامش بازار از جمله مواردی است که توسط اتاق اصناف پیگیری می‌شود.

رسول جهانگیری افزود: ماهانه 2500 نفر کسبه هایی که برای تمدید و یا دریافت پروانه اقدام می کنند، در کلاس های آموزشی ما شرکت می کنند این کلاس های شامل  6 ساعت کلاس آموزشی اخلاق کسب و کار و مکاسب و 20 ساعت آموزش موارد قانونی که با همکاری بسیج اصناف انجام شده و استان اصفهان به عنوان استان نمونه در سطح کشور است.

وی با اشاره به همکاری اصناف مختلف در جشن ها و مراسم های ملی و مذهبی گفت: 40 ایستگاه صلواتی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر و با همکاری اصناف و بانیان خیر برپا می شود./1304/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات