۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۵۸۸۷۱۲
معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام:

پرداخت صدقه سبب سعادت انسان می شود

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام گفت: صدقه دارای برکات متعددی چه برای فرد و چه در سطح اجتماع خواهد داشت که از برکات و برنامه های طریق سعادت انسان است.
تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، عصر امروز در مسجد ثقلین شهر ایلام اظهار داشت: صدقه به مالی اطلاق می شود که فرد در راه خدا صرف کند.

وی افزود: صدقه از تکالیف عبادی بوده که بدون قصد قربت از عهده مکلف ساقط نخواهد شد و پاداشی به آن تعلق نمی گیرد.

حجت الاسلام تقوایی خاطر نشان کرد: صدقه دارای برکات متعددی چه برای فرد و چه در سطح اجتماع خواهد داشت که از برکات و برنامه های طریق سعادت انسان است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام عنوان داشت: هنگامی فرد در راه خدا مالی را می دهد خداوند نیز به او با نگاه رحمت می نگرد و در واقع صدقه دادن اثبات محبت به خدا است.

وی با بیان اینکه یکی از آثار صدقه در زندگی فرد از بین رفتن صفت رذیله بخل است، گفت: بخل داشتن از صفاتی مهلک و خطرناک است زیرا که بنا به گفته بزرگان دین، بخل سبب هلاکت خواهد شد.

این مدرس حوزه تاکید کرد: وقتی که فرد مالی را به عنوان صدقه می پردازد ادای شکر را به جای آورده است زیرا که شکر نعمت مال، صدقه دادن است.

حجت الاسلام تقوایی ابراز کرد: انفاق کننده نیز وظایفی دارد از جمله تعجیل، انتخاب زمان و مکان مناسب، مخفی داشتن صدقه، کوچک شمردن آن و پرهیز از منت که باید خود را ملزم به رعایت این موارد کند.

وی در پایان گفت: از آثار پر برکت صدقه در سطح اجتماعی کمک به فقرا و تهیه مسائل معیشتی برای افراد کم دست می باشد./۸۷۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات