۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۵۸۸۷۱۹
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم:

اغلب غواصان دوران دفاع مقدس فرزندان آذربایجان بودند

امام جمعه تبریز با بیان این‌که اغلب غواصان دوران دفاع مقدس را فرزندان آذربایجان و لشکر عاشورا تشکیل می‌داد، گفت: بخش عمده اي از کارهاي سخت ارتش و سپاه به رزمندگان آذربایجان سپرده شده بود.
آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای غواص لشکر 31 عاشورا اظهار داشت: سخت ترين عمليات غواصان دوران دفاع مقدس در عملیات کربلاي چهار بوده است.

وی با اشاره به نظر کارشناسان جنگی در خصوص عملیات کربلای چهار خاطرنشان کرد: آن عملیات بسیار پيچيده و حرفه اي بود، تا جایی که اگر به موفقيت کامل مي رسيد، بدون شک بدنه ارتش عراق در هم کوبيده مي شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که اغلب غواصان دوران دفاع مقدس را فرزندان آذربایجان و لشکر عاشورا تشکیل می‌داد، افزود: بخش عمده اي از کارهاي سخت ارتش و سپاه به رزمندگان آذربایجان سپرده شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم یادآور شد: رزمندگان لشکر عاشورا در ماموريت هاي آبي خاکي که ماموريت هایي بسیار سخت بود و ريسک بالايي داشت؛ حضوری فعال داشتند.

وی با بیان این‌که جنگ برای غواصان جنگی دو جانبه بود، گفت: جريان اروند، جريان صاف و آرام است؛ اما عمق آن خروشان و طغيانی است که غواصان کار کشته زمان جنگ با شنيدن نام اروند هوايي مي شدند و تمام سختي عبور از اين رودخانه راکه حتي عراقي ها تصور نمي کردند؛ کسي بتواند از آن عبور کند، به جان مي خريدند. 

امام جمعه تبریز افزود: در تاريخ دفاع مقدس، عمليات هاي بدر، والفجر 8، عمليات کربلاي 4 و کربلاي 5 با حضور و ايثارگري غواصان اجرا شد که در عمليات کربلاي 5 در شلمچه و اروندرود، فرماندهي واحدها به عهده آذربایجانی ها بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غواص دوران دفاع مقدس به ویژه شهدای لشکر ۳۱ عاشورا گفت: شهدای غواص یکی از مظلوم‌ترین اقشار شهید دوران دفاع مقدس بودند./۹۳۵/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات