۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۸۸۷۶۴
فعال عرصه حجاب و عفاف:

حیازدایی استراتژی قطعی و حتمی دشمن است

رییس مؤسسه حجاب و عفاف خیبر اقدامات تبلیغی و ترویجی، مطالبه گری، کنترل و مدیریت و حمایت اجتماعی را لازمه فعالیت در عرصه حجاب و عفاف دانست و گفت: حیازدایی استراتژی قطعی و حتمی دشمن است.
وزیری رییس مؤسسه حجاب و عفاف خبیر وزیری رییس مؤسسه حجاب و عفاف خبیر دوره آموزشی «تربیت مبلغ عفاف و حجاب» دوره آموزشی «تربیت مبلغ عفاف و حجاب» دوره آموزشی «تربیت مبلغ عفاف و حجاب»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وزیری در چهارمین جلسه دوره آموزشی «تربیت مبلغ عفاف و حجاب» که به همت مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شب گذشته در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت تخصصی مؤسسه حجاب و عفاف از سال 1383 آغاز شد و مغز متفکر فعالیت های این مؤسسه پژوهش است که همه دستاوردهای پژوهشی این مؤسسه در حوزه حجاب و عفاف، زن، خانواده و سبک زندگی است و تمام فعالیت های این مؤسسه بر عهده خانم ها بوده و آقایان تنها کارهای پشتیبانی آن را انجام می دهند.

وی گفت: پژوهش های این مؤسسه به عنوان مایه کار تبلیغی استفاده شده است و در تمام دانشگاه های مراکز استان ها نمایشگاه برگزار کردیم و تا کنون بیش از 4 هزار نمایشگاه حجاب در تمام استان ها برگزار کردیم.

رییس مؤسسه حجاب و عفاف خیبر تصریح کرد: فعالیت های خود را وارد دبیرستان های دخترانه کردیم که یکی از محل های مورد نیاز مبلغان برای فعالیت است و در تمام دبیرستان های دولتی دخترانه شهر تهران حضور پیدا کرده ایم و کلاس به کلاس با دانش آموزان صحبت کردیم و نتیجه گرفتیم و در همین راستا، طرح «دختران نجابت» را تقریباً در 900 دبیرستان دخترانه اجرا کردیم.

وی افزود: آنچه که در پژوهش یافتیم و در میدان عمل تبلیغی تجربه شد را با یکدیگر ممزوج کردیم و نتیجه اش دوره آموزش «مربی و مبلغ عفاف و حجاب» شد و 16 ساعت مقدماتی، 16 ساعت تکمیلی و 16 ساعت تخصصی را تشکیل داد و تاکنون بیش از 80 مرتبه در سطح کشور برگزار شده است و تمام استان های کشور خواهران آموزش دیده و فعال رصد شده داریم.

وزیری اظهار داشت: در حوزه تولیدات رسانه ای و فضای مجازی 3 کانال و صفحه اینستاگرام این مؤسسه فعال است.

وی گفت: برای مخاطب کودک و نوجوان راه حلی که پیدا کرده ایم، بر اساس کاری که دشمن انجام داده، الگوسازی از طریق شخصیت سازی کرده ایم و کار برای کودک شخصیت سازی می شود و وارد این فضا شدیم و سنا، سمین و سیما سه شخصیت هستند که اولین نام­نمای تولیدکننده نوشت افزار اسلامی ایرانی را با نام «قاصدک» شروع به کار کردیم و «قاصدک» متولی فعالیت حوزه سبک زندگی عفیفانه برای کودک و نوجوان است که در آینده انیمیشن آن تولید خواهد شد.

رییس مؤسسه حجاب و عفاف خیبر تصریح کرد: 205 قلم کالا درست کرده ایم اما پای کار ایستاده ایم برای این که سبک زندگی عفیفانه را عملیاتی کنیم و نشان دهیم که اگر غیرت باشد، می توان کار کرد و خدا برکت می دهد.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های مؤسسه حجاب و عفاف خبیر افزود: یک مرکز مشاوره اسلامی، ناشر تخصصی عرصه زن، حجاب، خانواده و سبک زندگی هستیم و مجموعه تولیدی پوشاک اسلامی ـ ایرانی را دارا هستیم که ابتدا با مانتو اسلامی ـ ایرانی شروع کردیم و جدیداً چادری را عرضه خواهیم کرد.

وزیری با بیان این که امروز حجاب اولویت است، اظهار داشت: مسیح علی­نژاد به عنوان نماینده جبهه فرهنگی غرب، به صراحت در کانالش اعلام می کند که امروز با حجاب شروع کرده ایم و این آغاز یک راه است.

وی گفت: حیا زدایی استراتژی قطعی و حتمی دشمن است و اگر موفق شود، نسل بی حیا نه امام حسین(ع)، شهید، اربعین و غیره را نمی شناسد؛ استراتژی قطعی یعنی این که بی حیایی در هر کاری موج بزند و بی حیایی نمایش داده شود.

این فعال عرصه حجاب و عفاف تصریح کرد: در حوزه اقدامات و روش ها در زمینه حجاب و عفاف، باید اقدامات تبلیغی و ترویجی، مطالبه­ گری، کنترل و مدیریت و حمایت اجتماعی انجام دهیم.

وی افزود: در حوزه کنترل و مدیریت جامعه، تذکر لسانی مهم است که به دو دلیل ترس و ندانستن روش، از سوی مؤمنان جامعه به ویژه بانوان تعطیل شده است؛ وقتی که بانوی مسلمان تذکر نمی دهد، وضعیت از این بدتر هم می شود.

وزیری با بیان این که منطق دین، گفتن است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که امر به معروف و نهی از منکر گناه را در جامعه به انزوا می برد.

وی با بیان این که متأسفانه مطالبه گری ما جدی نیست، گفت: در بحث مطالبه گری فیلمی که در سینما اکران می شود و رسماً بی غیرتی می کند، چرا کسی اعتراض نمی کند و در فضای مجازی هشتک به راه نمی اندازد، وقتی که می بینند واکنشی نسبت به وضع بد حجاب در سینما نشان نمی دهیم، گسترش پیدا می کند./822/پ202/ب1

ارسال نظرات