۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۸۸۷۷۸
حجت الاسلام موسیوند:

تأسی از علوم انسانی غرب، آسیب تولیدات دینی است

مسؤول دفتر حوزه علمیه همدان گفت: یکی از آسیب ها در تولیدات علوم دینی به لحاظ محتوا تأسی گرفتن از علوم انسانی غربی است.
مسئول دفتر حوزه علمیه استان همدان

حجت الاسلام عباس موسیوند، مسؤول دفتر حوزه علمیه همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، ورود حوزه در انجام پژوهش های دینی را از نقاط قوت انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه های علمیه که وظیفه اصلی آن پرداختن به علوم انسانی است ورود خوبی داشته و پژوهش ها و نظریات خوبی ارائه شد که فرهنگستان علوم دینی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مؤسسه پژوهشی امام خمینی نمونه آن است.

وی ادامه داد: خوشبختانه کتب و مقالات متعددی تاکنون ارائه شده اما درباره اینکه تا چه اندازه نیازهای جامعه و علمی را پوشش داده باید به جرأت گفت که کشورهای اسلامی در طول تاریخ در دو سده گذشته دچار عقب افتادگی در علوم انسانی شده است.

حجت‌الاسلام موسیوند ابراز کرد: با وجود تلاش های وافر حوزه علمیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز این عقب افتادگی جبران نشده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اقدامات ریشه ای خوبی در این زمینه انجام شده اما باید روند انجام پژوهش های دینی سرعت زیادی بگیرد.

مسؤول دفتر حوزه علمیه همدان درباره آسیب های موجود در تولیدات علوم انسانی و دینی، گفت: یکی از آسیب ها به لحاظ محتوا تأسی گرفتن از علوم انسانی غربی است که فریفته علوم انسانی غرب شود از این رو پژوهشگران باید نگاهی مستقل به علوم  انسانی داشته باشند.

وی افزود: آسیب دیگری که به لحاظ حمایتی متوجه تولیدات علوم دینی وجود دارد این است که متاسفانه حمایت های مالی در حوزه های علمیه برخلاف ادعاهایی که از سوی مسؤولان وجود دارد، بسیار ضعیف است.

حجت‌الاسلام موسیوند کمبود بودجه و امکانات در حوزه های علمیه را آسیب جدی دانست و ابراز کرد: بودجه هایی که در دانشگاه برای پژوهش اختصاص پیدا می کند بسیار بیشتر از حوزه ها است به گونه ای که انجام کار پژوهشی سبب ارتقای اساتید دانشگاه می‌شود اما در حوزه های علمیه اینگونه نیست و دولت هیچ گونه حمایتی در این زمینه ندارد./۹۷۹/ت602/ب1

ارسال نظرات