۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۸۸۸۰۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ظرفیت های خوزستان به نقطه ضعف تبدیل نشود

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی گفت: در صورت عدم رسیدگی و پیگیری نکردن ‌های برخی از مسؤولان استانی، ظرفیت های خوزستان به نقطه ضعف تبدیل می ‌شوند.
فرحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر در جمع دانشجویان دانشگاه شهرداری اهواز در تالار کتابخانه مرکزی اهواز اظهار داشت: در یکی از دانشگاه ها یکی از دانشجویان این سؤال را مطرح کرد که آیا اسلام توان مدیریت یک تمدن را دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یکی از تاریخ نویسان بزرگ دنیار از میان 30 تمدن، 5 تمدن را استخراج می کند که بهترین آن را تمدن اسلامی معرفی می کند که در بغداد، ایران، مصر و اندلس شکل گرفت؛ افزون بر آن گوستاوو لوبون در کتاب تاریخ تمدن عرب اقرار می کند آن زمان که گوتنبرگ ماشین چاپ را اختراع نکرده بیت الحکمه مسلمانان 6 میلیون جلد کتاب در خود داشت.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان اینکه غربی‌ ها برای انکار تمدن ما توطئه ایرانی و اسلامی بودن را بین ما رواج دادند، افزود: غربی ها به عرب ها، تمدن عرب و به فارس ها، تمدن ایرانی را به رخ کشیدند حال آنکه تمدن اسلامی واقعیت ما است همان تمدنی که 5 قرن پیش بدون در نظر گرفتن مسائل قومی و نژادی به اداره جهان پرداخت.

وی با بیان اینکه ایرانی ها نقش بی بدیلی در تأسیس تمدن اسلامی داشتند، گفت: خوزستان در شکل‌گیری تمدن اسلامی نقش بسیار عجیبی داشته است؛ پیشینه دانشگاه جندی شاپور، پیشینه دروازه تشیع بودن ما و ورود امام رضا(ع) بیانگر نقش مؤثر خوزستان در تمدن اسلامی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خاطرنشان کرد: در شرایطی هستیم که رهبر معظم انقلاب این امید را در دنیا به‌ وجود می ‌آورد که تحت هدایت الله قادر به مدیریت دنیا هستیم خوزستان نیز در ایران از چنین شرایطی برخوردار بوده و چنین ظرفیت تمدنی در آن محقق شده است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: من در مجلس خبرگان می‌ گویم از خوزستانی می ‌آیم که سال‌ها برادران خوب خوزستانی از همه قومیت ‌ها در سایه اسلام برای استقلال این نظام مقدس و ایرانی آباد تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان اینکه مسأله اشتغال دانشجویان، اشتغال بومی و استفاده از ظرفیت بالای نیروها در عرصه کار و مدیریت، از توقعات اصلی ما هستند، عنوان داشت: دو بار از رییس جمهور برای سفر به استان دعوت کردم اما هر بار نیامدند با این حال مشکلات استان از قبیل شوری آب خرمشهر به دست نیروهای بومی حل شد با این حال نسبت به وضعیت گروه ملی فولاد نیشکر هفت تپه هشدارهایی دادیم اما باز رسیدگی نشد.

وی با بیان اینکه در صورت عدم رسیدگی و پیگیری نکردن ‌های برخی از مسؤولان استانی، ظرفیت های خوزستان به نقطه ضعف تبدیل می ‌شوند، بیان داشت: ایران به نفت و گاز و بنادر خوزستان مدیون است، اصلا همه ظرفیت ‌های خوزستان متعلق به نظام اسلامی است اما حق مردم با این همه قبولی در امتحانات در مقاطع مختلف و ایثارگری و ارادتی که نشان دادند، رسیدگی به وضعیت شان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در مدل تمدن اسلامی ایرانی ما، مردم نشان دادند همراه و با هم هستند، اضافه کرد: باید به این همگرایی کمک کنیم نه اینکه با عملکرد اشتباه ایجاد مسئله کنیم، بارها شاهد بودم رهبر انقلاب شخصا پیگیر مسائل می شوند.

استاد حوزه و دانشگاه پیرامون معضلات اهواز تصریح کرد: از شهردار محترم و شورای شهر خواهش کرده و گفتم این مشکلات را در شهر اهواز می‌توانیم حل کنیم و از طرف خود و علمای خوزستان قول می ‌دهم در کنار شما و در خدمت شما هستیم.

وی با بیان اینکه همه مسائل به دست خودمان قابلیت حل شدن دارند، اظهار داشت: یک مرتبه به حضرت آقا درباره مسئله آب گفتم طرح شما 800 هزار هکتاری بوده که به 550 هزار هکتار تبدیل شد که رهبر انقلاب بیان داشتند طرح من در اصل دو میلیون هکتار بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: من تعجب کرده و گفتم در سال 75، دو میلیون هکتار گفتید که آقا فرمود بله، من گفتم خوزستان را آباد کنید کل ایران را تأمین می ‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی در پایان با بیان اینکه می ‌توانیم در خوزستان الگوی تمدن اسلامی را پیاده کنیم، گفت: خوزستان خود نمونه یک ایران کوچک است، امام عزیز بسیار دقیق فرمود که خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده و این بر ما است که دین خود را به اسلام ادا کنیم و باید سند اسلامی ایرانی پیشرفت را مدیریت کنیم./9456/پ602/ب1

ارسال نظرات