۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۵۸۸۸۳۲
نماینده خبرگان رهبری:

عافیت‌طلبی و تجمل گرایی بزرگترین آفت امت اسلامی است

آیت الله عاملی عافیت‌طلبی، مصالحه با مستکبران و تجمل گرایی را بزرگترین آفت امت اسلامی دانست و گفت: اگر خود را پیرو مکتب حسینی می دانیم؛ باید در جهت عبودیت، خدمت به خلق و مقابله با ظالمان جدی باشیم.
آیت الله سید حسن عاملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در مراسم تجلیل از خادمان اربعین که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: آیین سنتی پیاده روی اربعین به عنوان یک حرکت عظیم و جهانی توانسته پیام روز عاشورا را برای بشریت روایت کند.

وی با بیان این‌که حماسه عاشورا جلوه های از بهترین معارف اخلاقی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و مکتب تشیع تلاش دارند با انحراف در اعتقادات اصیل عاشورایی و استفاده از ابزارهای نامناسب در ترویج افکار التقاطی و رایج شدن کج‌اندیشی از نهضت حسینی نقشه های شوم خود را عملی کنند.

امام جمعه اردبیل وظیفه اصلی رسانه‌ها را تبیین مردمی بودن این حرکت عظیم بین‌المللی دانست و افزود: اجتماع بزرگ اربعین مانور وحدت امت اسلامی است، در حقیقت اربعین؛ تصویر هویت اصلی امت اسلام است که همه را از هر نژاد، ملیت، قوم و مذهبی زیر پرچم حضرت سیدالشهدا جمع کرده است.

آیت الله عاملی با اشاره به این‌که وحدت امت اسلامی همواره مایه نگرانی دشمنان اسلام و تشیع بوده است، افزود: هجمه ای که امروز از سوی معاندان به ویژه وهابیت بر جریان ظلم ستیز عاشورا و اربعین وارد می‌شود؛ بسیار بالاست؛ البته واضح است که فرقه‌های ضاله باید نگران رسوا شدن خود باشند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان این‌که آرمان‌ها، اصول و شعارهای حضرت سیدالشهدا(ع) مدینه فاضله گم شده بشریت در جهان امروز است، افزود: اگر نگاهی به مفاهیم عالی اسلامی، قرآنی و نبوی داشته باشیم، خواهیم یافت که وحدت حداکثری توصیه اکید حق تعالی و بزرگان دین بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عافیت‌طلبی، مصالحه با مستکبران و تجمل گرایی را بزرگترین آفت امت اسلامی دانست و گفت: اگر خود را پیرو مکتب حسینی می دانیم؛ باید در جهت عبودیت، خدمت به خلق و مقابله با ظالمان جدی باشیم./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات