۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۵۸۸۸۴۳

دیدار مجمع نمایندگان طلاب خراسانی با آیت الله مروی

نمایندگان طلاب و فضلای استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با آیت الله مروی عضو شورای عالی حوزه دیدار و گفت وگو کردند.
دیدار مدیرعامل و معاونین خبرگزاری رسا با آیت الله مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نمایندگان طلاب و فضلای استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با حضور در منزل آیت الله شیخ جواد مروی با این عضو شورای عالی حوزه های علمیه دیدار و گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار که پیش از ظهر امروز برگزار شد، ابتدا نمایندگان طلاب شهرهای مختلف استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

موضوع امتحانات، نقل و انتقالات طلاب خراسانی به قم و مشکلات سه استان از مهم ترین موضوعاتی بود که در این جلسه از سوی نمایندگان طلاب مطرح شد.

همچنین در ادامه این جلسه درباره مباحث درون حوزوی بحث و تبادل نظر شد و آیت الله مروی عضو شورای عالی حوزه نیز برای پیگیری این موضوعات و طرح مباحث در شورای عالی قول مساعد داد.

نمایندگان طلاب و فضلای خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی در سخنان خود از شخصیت علمی و اخلاقی آیت الله شیخ جواد مروی تجلیل کردند و وی را از مفاخر حوزه علمیه خراسان دانستند.

در ادامه این نشست صمیمی که تا اذان ظهر طول کشید، آیت الله مروی با ارائه گزارشی از عملکرد شورای عالی حوزه، ارتباط صمیمی با طلاب و فضلا را در دستور کار جدی شورای عالی دانست.

آیت الله مروی همچنین تقویت مباحث اخلاقی در بین طلاب و فضلای حوزه را در دستور کار جدی شورای عالی عنوان کرد.

وی همچنین گزارش کوتاهی درباره سفرهای استانی اعضای شورای عالی حوزه به مناطق مختلف کشور ارائه و این سفرها را با هدف آشنایی هرچه بیشتر با مسائل و مشکلات حوزه های علمیه استان ها ارزیابی کرد.

آیت الله مروی همچنین با اشاره به رسمی شدن دروس خارج در برخی استان های کشور، اعلام کرد که این شورا آمادگی دارد اگر دروس خارجی شرایط و صلاحیت های لازم داشته باشد را بررسی کند و آنها را به رسمیت بشناسد.

گفتنی است، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی پیش از این نیز با شماری از علما از جمله حضرت آیت الله علوی گرگانی، آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شماری دیگری از علما نیز دیدار و گفت وگو کرده اند./924/پ202/ج

ارسال نظرات