۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۸۸۸۵۱
حجت الاسلام روشن تن مطرح کرد؛

طراحی دکترین تحول در حوزه های علمیه خواهران

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی گفت: با آینده نگری و گام های بلند دکترین تحول را در حوزه های علمیه خواهران استان طراحی کرده ایم.
اسماعیل روشن تن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام اسماعیل روشن تن، مدیر جدید حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی امروز در مراسم معارفه خود که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: اگر حوزه را یک دستگاه منسجم معرفتی قلمداد کنیم در واقع این یک سبک زندگی است. 

وی افزود: اگر نگاه ما به حوزه یک زیست جهان باشد به التبع طلبه ای که در حوزه خواهران تحصیل می کند افزون بر تحصیل در این مکان زندگی نیز خواهد کرد. 

حجت الاسلام روشن تن ادامه داد: عناصر نرم افزاری این حوزه شامل برنامه ها، سازمان، روش تدریس و شیوه های مختلف است و در این زمینه عناصر سخت افزاری نیز منابع و امکانات است که در نهایت تمام این موارد دنبال یک هدف هستند. 

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی خاطرنشان کرد: عناصر نرم افزاری و سخت افزاری در این حوزه یک سبک مهم زندگی و ساختار یک زیست جهان را دنبال می کنند. 

حجت الاسلام روشن تن افزود: اگر تولیت تا طلبگی را رکن فعال حوزه می دانیم و همچنین اگر رکن نرم افزاری و سخت افزاری حوزه در یک مسیر قرار بگیرند؛ می توانیم گام های بلندی را در تمدن سازی حوزه ها برداریم. 

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم ساحت های مختلف معنوی و مهارتی را جمع آوری کنیم و طلبه را در حوزه های معرفت و عقلانیت، حکمت و مهارت تربیت کنیم خواهیم توانست نیازهای جامعه را کاهش دهیم. 

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی با بیان این که اگر بتوانیم طلاب و جامعه را با تربیت به دین‌داری امیدوار کنیم؛ گام موثری برداشته ایم، افزود: در همین راستا دکترین تحول را در حوزه های علمیه خواهران استان طراحی کرده ایم./۹۳۵/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات