۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۵۸۸۸۵۸
رییس مرکز علمی و راهبردی وزارت ورزش و جوانان مطرح کرد؛

آمادگی وزارت ورزش و جوانان برای همکاری با نهادهای علمی حوزوی و دانشگاهی

رییس مرکز علمی و راهبردی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به حوزه به عنوان متولی فقه در جامعه از آمادگی وزارت ورزش و جوانان برای همکاری با نهادهای علمی حوزوی و دانشگاهی در جهت پیگیری موضوعات فقه ورزشی خبرداد.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی. محمدرضا فضلی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی هم اندیشی یک روزه «فقه ورزش؛ ماهیت و ضرورت» ظهر امروز از سوی گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با حضور اساتید و صاحبنظران حوزه فقه و حقوق برگزار شد.

دکتر محمدرضا فضلی رییس مرکز علمی و راهبردی وزارت ورزش و جوانان در این نشست با اشاره به پیگیری های اساتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برای برگزاری دومین جلسه در خصوص حقوق ورزش و فقه ورزشی اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان این آمادگی را دارد تا در این عرصه با پژوهشگران همکاری های لازم را به عمل بیاورد.

وی افزود: وزارت ورزش بدون شک مأموریت خود را در این عرصه نیز می داند چراکه متولی رویدادهای ورزشی در عرصه های ملی است و امیدواریم نشست آینده این بحث به صورت کاملا تخصصی با حضور مقامات و مدیران وزارت ورزش در ساختمان وزارت تشکیل شود.

فضلی با تأکید بر این ضرورت ورود به عرصه فقه و ورزش غیر قابل انکار است، ابراز داشت: بحثی که امروز در جامعه در ستاد ملی جوانان مطرح است تفاوت های و فاصله های نسلی است که فقه می تواند با رویکردی که این جلسه دارد به مسائل مبتلابه روز جوانان بپردازد.

وی تأکید کرد: موضوع دیگر برقراری ارتباط با نگرش جوانان امروز است که از طریق ورزش و فقه ورزشی قابل پیگیری است، چراکه تحقیقاتی در مورد فاصله نسلی جوانان امروز ایران در مورد خانواده، سایست، دولت و ازدواج صورت گرفته که یافته های این تحقیقات نشان می دهد متولیان دینی و فقه می تواند به استحکام این ارتباط بین نسل جدید و نسلی که کشور را اداره می کند بپردازد.

رییس مرکز علمی و راهبردی وزارت ورزش و جوانان در ادامه خاطرنشان کرد: سرعت تحول تکنولوژی و فناوری ها در ارتباطات عامل کندی این ارتباط با نسل جوان شده که این مسأله نیز ضرورت بحث را دو چندان می کند و امیدواریم این گونه نشست ها زمینه ای برای همکاری های بیشتر نهادهای علمی و اجرایی کشور باشد./1330/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات