۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۸۸۹۵۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

مسؤولان به جایگاه شهر مقدس قم توجه داشته باشند

استاد حوزه علمیه با بیان این که قم همواره پایگاهی برای شیعیان و محبان اهل بیت(ع) بوده است، گفت: جایگاه شهر قم با توجه به وجود حرم مطهر بانوی کرامت و حضور هزاران زائر در طول سال باید مورد توجه مسؤولان باشد.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم شامگاه جمعه در مراسم تجلیل از مسؤولان، خیران و خادمان قرارگاه اربعین که در سالن همایش شهرداری برگزار شد، خدمت رسانی به زوار اربعین را از بزرگترین نعمت ها دانست و گفت: خدمت رسانی به زوار اربعین در قرارگاه اربعین قم کار با عظمتی بود.

وی خدمات قرارگاه اربعین به زوار اربعین در قم را چشم گیر خواند و افزود: مردم قم همواره در مراسمات و برنامه های دینی قدم پیشگام هستند و این که بیش از 120 هزار زائر اربعین حسینی از خدمات قرارگاه اربعین استفاده کردند واقعا جای قدردانی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با تأکید بر این که نیت انسان در انجام کارها و خدمت رسانی باید رضایت الهی باشد، عنوان کرد: چیزی که به کارها ارزش می دهد نیت الهی انسان است و نیت انسان اساس و روح کارها به شمار می رود.

استاد حوزه علمیه قم جایگاه  شهر مقدس قم را بسیار ویژه دانست و با بیان این که قم همواره پایگاهی برای شیعیان و محبان اهل بیت(ع) بوده است، اظهار داشت: جایگاه شهر قم با توجه به وجود حرم مطهر بانوی کرامت و حضور هزاران زائر در طول سال باید  مورد توجه مسؤولان باشد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) درباره جایگاه شهر قم ادامه داد: بر اساس روایات قم حرم اهل بیت(ع) است و در گذشته هزاران محدث در این شهر مقدس حضور داشتند و امروز این شهر پایگاه شیعه و طلاب علوم دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به پیشگامی مردم قم در برنامه های دینی و ملی ابراز داشت: زمانی ضریح مطهر سیدالشهدا(ع) در قم ساخته و به کربلا فرستاده شد و در حال حاضر با همت مردم ولایی قم کار ساخت ضریح شهدای کربلا به پایان رسیده و به زودی در پایین پای سیدالشهدا(ع) نصب خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت حماسه اربعین و لزوم خدمت رسانی بیشتر به زائران خاطرنشان کرد: باید قدر خدمت رسانی به زائران حسینی را بدانیم./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات