۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۸۹۱۴۰
معاون پژوهش بنیاد اسراء:

رشد علمی طلاب نیازمند توجه جدی به پژوهش است

حجت الاسلام تقوی با تأکید بر این که تحقیق و پژوهش به آینده علمی طلاب باز می گردد، گفت: توجه عمیق به مسأله پژوهش از پایه های نخست تحصیلی موجب رشد بنیه علمی طلاب در سطوح عالی خواهد شد.
پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام تقی پور، معاون پژوهش بنیاد بین المللی اسراء امروز در کارگاه پژوهشی که با حضور طلاب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد، پژوهش را یکی از محوری ترین مسائل مورد توجه در حوزه عنوان کرد و گفت: سابقه تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه دارای قدمت بسیار طولانی است.

وی با بیان این که نگاه مدیران و اساتید مدارس علمیه به مسأله تحقیق و پژوهش باید ریشه ای باشد، افزود: مدیران در اولویت بندی های خود مسأله پژوهش را جزء اولویت های نخست برنامه های سالانه قرار دهند.

حجت الاسلام تقوی با تأکید براین که تحقیق و پژوهش به آینده علمی طلاب باز می گردد، خاطرنشان کرد: توجه عمیق به مسأله پژوهش از پایه های نخست تحصیلی موجب رشد بنیه علمی طلاب در سطوح عالی خواهد شد.

معاون پژوهش بنیاد بین المللی اسراء با بیان این که در حال حاضر آثار و تألیفات ارزشمندی از علما و فقهای دینی حوزه به یادگار مانده که نشان دهنده توجه عمیق به مسأله پژوهش و تحقیق دارد، بیان داشت: حفظ جایگاه علمی حوزه نیازمند توجه بیشتر به مسأله پژوهش است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در حال حاضر ظرفیت خوبی در مدارس علمیه برای رشد پژوهش وجود دارد، خاطرنشان کرد: مدیران و اساتید مدارس علمیه نقش محوری در تقویت موضوع پژوهش بر عهده دارند.

حجت الاسلام تقی پور همچنین بی انگیزگی را یکی از عوامل مهم عدم رشد و تقویت پژوهش در حوزه عنوان کرد و گفت: این وظیفه مدیران و اساتید مدارس علمیه است تا با برنامه های تشویقی زمینه حضور طلاب در عرصه های پژوهشی را فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که طلاب در سطوح عالی نیاز جدی به تحقیق و پژوهش دارند، خاطرنشان کرد: آشنایی طلاب با مهارت های پژوهشی بستری برای رشد علمی آنها در مقاطع مختلف حوزه خواهد بود.

معاون پژوهش بنیاد بین المللی اسراء با بیان این که مدیران و اساتید مدارس علمیه نقش بسیار مهمی در رشد فرهنگ پژوهش در مدارس بر عهده دارند، بیان داشت: برگزاری کارگاه های پژوهشی و تقویت انجمن های علمی از جمله راهکارهای مهم در جهت تقویت موضوع پژوهش در مدارس است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات