۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۵۸۹۱۶۵
مدیرکل اوقاف لرستان:

ترویج وقف های تجمیعی از برنامه های اوقاف لرستان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به برنامه های اوقاف در راستای تبیین و ترویج فرهنگ وقف، گفت: یکی از این برنامه ها ترویج وقف های تجمیعی است.
وقف سرچشمه همیشه جاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران وقف را سنتی حسنه برای رفع نیازهای جامعه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه وقف از سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است، افزود: هدایت نیت واقف به سمت نیازهای جامعه امری مهم برای رفع نیازها، برطرف سازی مشکلات و رسیدگی به اوضاع نیازمندان و محرومان ات.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی، تبلیغی و دینی در حوزه «وقف» تأکید کرد و ادامه داد: برای تبیین و ترویج فرهنگ وقف باید از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی بهره مند شد.

وی بر ضرورت احیای موقوفات تأکید کرد و اظهار داشت: در سال های گذشته اقدامات ارزشمند در زمینه احیای موقوفات انجام شده و همچنان پیگیری لازم برای احیای دیگر موقوفات وجود دارد.

حجت الاسلام طباطبایی از ثبت 75 وقف جدید در استان خبر داد و گفت: این موقوفات در زمینه مساجد و حسینیه ها و دارالقرآن بوده است.

وی با بیان اینکه در وقف های جدید موقوفاتی با نیات خاص داشته ایم، عنوان کرد: سه مورد نیز وقف قرآنی در استان داشته ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه تلاش ما در زمینه فرهنگ سازی در حوزه وقف تجمیعی است، گفت: آحاد مردم با هر سرمایه و درآمدی که دارند در قالب وقف تجمیعی می توانند در این کار خیر سهیم باشند.

وی از رسانه ها به عنوان ظرفیتی عظیم در زمینه اطلاع رسانی و بصیرت بخشی در زمینه های مختلف بین آحاد مردم تأکید کرد و اظهار داشت: با همکاری و تعامل رسانه ها می توان گام های مؤثری در ترویج و تبیین فرهنگ وقف و ثبت وقف های جدید گام برداشت.

حجت الاسلام طباطبایی در پایان عنوان کرد: در زمینه ترویج فرهنگ وقف و توسعه وقف های تجمیعی تفاهم نامه هایی با برخی دستگاه ها خواهیم بست./9451/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات