۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۸۹۲۰۲
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون:

فرزندان صالح صدقه جاریه هستند

کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه فرزند صالح صدقه جاریه است، گفت: فرزندان سرمایه‌های زندگی هستند.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین تراشیون کارشناس مسائل خانواده، شب گذشته در مسجد جامع غدیر، گفت: فرزندان سرمایه‌های زندگی هستند.

وی افزود: گاهی اوقات سرنوشت والدین به عملکرد فرزندان گره می‌خورد و پدر و مادر به‌واسطه فرزندانشان اهل بهشت می‌شوند؛ بنابراین فرزندان صالح به‌نوعی صدقه جاریه برای والدین محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون بابیان اینکه والدین باید در کانون خانواده آرامش داشته باشند تا بتوانند فرزندان خوبی تربیت کنند، ابراز کرد: آرامش نقش اساسی در تربیت فرزندان دارد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: والدین به هر میزان در تربیت فرزندان سرمایه‌گذاری کنند به همان مقدار اجر اخروی دریافت می‌کنند بنابراین والدین افزون بر تامین نیاز‌های مادی فرزندان باید نیازهای فرازیستی آنان را نیز بشناسند و به رفع آن اقدام کنند.

وی بابیان اینکه تربیت فرزندان یک فن و هنر است، گفت: والدین باید دانش تربیت فرزندان را داشته باشند، نخستین رکن تربیت نیکوی فرزند آن است که والدین خود صاحب خصوصیات نیکو باشند.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با تأکید براینکه مادر مربی تربیت است، عنوان کرد: مادری خوب می‌تواند فرزند تربیت کند که آرامش داشته باشد مادرانی که از آرامش لازم برخوردار نیست به‌طورقطع در تربیت فرزندان موفق نخواهند بود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: آرامش زمانی برای مادر فراهم می‌شود که زوجین نسبت به روح و روان یکدیگر ارزش قائل باشند و مخل آرامش یکدیگر نباشند و با کلام نیکو یکدیگر را مورد خطاب قرار دهند. اگر والدین آرامش نداشته باشند روح و روان فرزندان به هم می‌ریزید چراکه بین آرامش و عقلانیت رابطه متقابل وجود دارد انسان ناآرام نمی‌تواند خوب فکر کند چه رسد به اینکه فرزند خوب تربیت کند.

وی افزود: اگر زوجین بتوانند به‌درستی ایفای نقش کنند آرامش در کانون خانواده ایجاد می‌شود روایت است مرد باید مهربان‌ترین فرد به خانواده‌اش باشد و بهترین اخلاق را برای همسر و فرزندانش داشته باشد و با گشاده‌دستی سنجیده نیازهای اعضای خانواده را تأمین کند؛ از ویژگی‌های مرد خوب آن است که همسر و فرزندانش را محتاج دیگران نکند.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون شیرین‌زبانی زنانه را از خصلت‌های نیک بانوان بیان کرد و اظهار داشت: طبق صریح روایات؛ زنان باید اهل مهرورزی به همسر باشند و با آنان به نیکویی سخن بگویند، متأسفانه امروز آمارها نشان می‌دهد که بیشتر مردم بیش از آن‌که از فقر مادی رنج ببرند از فقر عاطفی رنج می‌کشند. امروز عمل‌های جراحی زیبایی همه بیانگر خلل عاطفی انسان‌ها است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات