۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۸۹۲۵۹
حجت الاسلام مرادبیگی:

پژوهش سپر حوزه های علمیه در برابر تبلیغات منفی دشمن است

مدیر حوزه علمیه ایلام با تأکید بر اینکه اسلام در تمامی اعصار پاسخگوی نیازهای روز مردم است، گفت: با پژوهش می توان نیازهای روز مردم را از متون دینی استخراج کرد و به شبهات پاسخ داد به همین دلیل پژوهش سپر حوزه های علمیه در برابر تبلیغات منفی دشمنان اسلام است.
وعد مرادبیگی

حجت الاسلام وعد مرادبیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که در زبان عربی واژه تحقیق معادل واژه پژوهش به کار برده می شود، افزود: به کسی که عهده دار امر تحقیق و یا پژوهش است، پژوهشگر یا محقق اطلاق می شود و هدف از پژوهش رسیدن به شناخت حق در تمامی عرصه های علمی است.

مدیر حوزه علمیه ایلام حیات حوزه های علمیه را به انجام فعالیت های پژوهشی وابسته دانست، افزود: ادامه حیات حوزه وابسته به انجام فعالیت های پژوهشی دقیق در عرصه دین است؛ چرا که اگر برای معرفی دین به نسل جوان شیوه های جدید مورد پژوهش قرار نگیرد به یقین نسل جوان از دین دور شده و امکان معرفی دقیق دین به نسل جوان از بین می رود.

وی پژوهش را لازمه مقابله حوزه های علمیه در برابر هجوم شبهات و جنگ نرم فرهنگی دشمن دانست و گفت: اگر فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه متناسب با نیازهای روز صورت گیرد به یقین حوزه های علمیه می توانند به خوبی در مقابله هجمه شبهات و تبلیغات منفی دشمن پاسخگو بوده و جامعه اسلامی و نسل جوان را در برابر خطر انحراف محافظت کنند.

حجت الاسلام مرادبیگی خاطر نشان کرد: پژوهش سپر حوزه های علمیه در برابر هدف دشمن برای کمرنگ کردن اعتقادات دینی در میان مردم است؛ چراکه اسلام دینی است که در تمامی اعصار می تواند پاسخگوی نیازهای بشر باشد و این پاسخگویی مستلزم انجام تحقیقات و پژوهش های دقیق از سوی طلاب و فرهیختگان حوزه علمیه است.

وی با بیان اینکه پژوهش موجب تولید فکر می شود، اظهار داشت: تولید فکر می تواند حیات مادی و معنوی انسان را تأمین کرده و شخصی که برای انجام فعالیت های پژوهشی اقدام می کند با شادی و نشاط و انگیزه ای که دارد می تواند حیات معنوی و مادی جامعه اسلامی را تأمین کرده و سبب تقویت دین شود.

مدیر حوزه علمیه ایلام با اشاره به پیامدهای منفی بی توجهی به فعالیت های پژوهشی تصریح کرد: اگر از فعالیت های پژوهشی در حوزه حمایت نشود، فعالیت های پژوهشی در حوزه تعطیل و متوقف خواهد شد.

حجت الاسلام مرادبیگی بی توجهی و عدم حمایت از طلاب پژوهشگر و عدم برنامه ریزی مناسب در عرصه فعالیت های پژوهشی به صورت کشوری را از موانع انجام فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه دانست و یادآور شد: معرفی طلاب پژوهشگر می تواند در افزایش انجام فعالیت های پژوهشی در حوزه علمیه مؤثر باشد./837/ت302/ب1

ارسال نظرات