۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۸۹۲۶۰
مدیر حوزه علمیه مرکزی:

پاسخگویی به نیازهای روز بدون فعالیت های پژوهشی ممکن نیست

مدیر حوزه علمیه مرکزی با تأکید بر اینکه اسلام دین جاوادانه ای است و براساس مشی جاودانگی در طول اعصار و قرون مختلف باید پاسخگوی نیاز مردم باشد، گفت: پاسخگویی به نیازهای روز مردم براساس منابع اصیل دینی بدون انجام فعالیت های پژوهشی ممکن نیست.
کاظم سپاسی

حجت الاسلام کاظم سپاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه در عرصه تولید علم باید به شیوه تولید محتوا و شکل بیان محتوا توجه شود، اظهار داشت: تولید علم باید براساس شکل و محتوا به شکلی باشد که نیاز مخاطب را برطرف کرده و او را اقناع کند.

مدیر حوزه علمیه مرکزی افزود: متأسفانه در حال حاضر پژوهش هایی که انجام می شود یا از نظر شکل محتوایی و یا از نظر قالب و نحوه بیان دچار مشکل هستند به همین دلیل نمی توانند به نیاز مخاطب پاسخ دهند؛ در حالی که اگر محتوا و قالب بیان برای پژوهش ها به درستی تعریف شوند، پژوهش های انجام شده خواهند توانست به نیاز مخاطب پاسخ داده و موجب جذب مخاطبان به مبحث علمی می شوند.

وی افزود: برای انجام یک پژوهش کاربردی و مفید در ابتدا باید سؤال مورد نظر براساس نیازهای روز جامعه شناسایی و انتخاب شود و پس از آن پژوهشگر باید به این سؤال در قالب محتوایی و شکلی مناسب پاسخ دهد و این پاسخگویی باید به شکلی باشد که مخاطب را قانع کند.

مدیر حوزه علمیه مرکزی با تأکید بر اینکه اسلام دین جاوادانه ای است و براساس مشی جاودانگی در طول اعصار و قرون مختلف باید پاسخگوی نیاز مردم باشد، ادامه داد: پاسخگویی به نیازهای روز مردم براساس منابع اصیل دینی بدون انجام فعالیت های پژوهشی ممکن نیست.

حجت الاسلام سپاسی تصریح کرد: پژوهش دقیق دینی، پژوهشی است که ماهیت و اصالت دینی خود را حفظ کرده و تحت تأثیر نظرات و ابداعات غربی و مادی قرار نگیرد بلکه بدون توجه به نظریه های شرقی و غربی و تنها براساس منابع اصیل دینی به پرسش های مردم به صورت کاربردی و اقناع کننده پاسخ دهد./837/ت302/ب1

ارسال نظرات