۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۵۸۹۲۷۳
امام جمعه ورامین:

وظیفه روحانیان آگاه سازی و بصیرت افزایی در جامعه است

باسابقه ترین امام جمعه کشور رسالت روحانیت در عصر حاضر را خطیر دانست و گفت: روحانیان امروز وظیفه سنگین و مهمی را بر عهده دارند و باید در زمینه آگاهسازی و روشنگری مردم تلاش کنند.
سید مرتضی محمودی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین، پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام‌ محمود سیاح رییس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران با ابراز اینکه خداوند با پیروزی انقلاب اسلامی نعمت را بر ما تمام کرده است، گفت: همه باید سعی کنیم به وظایف خود در این نظام اسلامی  به نحو احسن عمل کنیم.

وی سپس خدمت به مردم را بهترین راه برای قدردانی از نعمت انقلاب اسلامی دانست و افزود: این انقلاب، با خواست خدا، اتحاد مردم و حرکت واحد آنان پشت سر امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و لذا این مردم صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند و باید هرچه در توان داریم برای رضایت مردم، که سبب رضایت الهی نیز می شود، گام برداریم.

امام جمعه ورامین با مقایسه اوضاع کنونی کشور با زمان قبل از انقلاب و نیز اوضاع فعلی کشورهای همسایه، تصریح کرد: ما در بهشت زندگی می کنیم، در زمان رضاشاه و محمدرضا شاه، نه سیاست دست ما بود و نه اقتصاد، هیچ چیز از خود نداشتیم و به طور کامل وابسته به کشورهای مستکبر دنیا بودیم.

وی خاطر نشان کرد: تمام تصمیمات برای کشور ما از سوی آمریکایی ها گرفته می شد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی استقلال در کشور داریم، هرچند مشکلاتی وجود دارد و بدون مشکل نیستیم، ولی اکثریت نظام سالم و بالنده است.

آیت الله محمودی در پایان رسالت روحانیت را در عصر حاضر خطیر دانست و افزود: روحانیان امروز وظیفه سنگین و مهمی را بر عهده دارند و باید در زمینه آگاهسازی و روشنگری مردم تلاش کنند، همه ما نسبت به عملکرد و وظیفه خود مسؤولیت داریم و باید با تمام توان و ظرفیت برای انجام آن تلاش کنیم./804/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات