۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۸۹۲۹۶
مدیر مدرسه علمیه امام صادق پاکدشت:

سربلندی اسلام از برکت قلم علما است

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) پاکدشت با بیان اینکه اگر امروز اسلام زنده و سربلند است به برکت قلم بزرگان دین بوده است، گفت: طلاب برای تداوم راه علمای اسلام، قلمشان را به کار بیاندازند.
هادی مهرابی هادی مهرابی

حجت الاسلام هادی مهرابی مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) پاکدشت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه کار پژوهش باید بومی محور شود، گفت: پژوهش باید بسته به شرایط هر منطقه که چه نیازی آنجا هست، انجام شود، مثلاً در پاکدشت پژوهش در باب فرق ادیان بسیار نیاز است، پژوهش اگر مقتضای زمان و حال مردم باشد، مفید و مؤثر می شود ومردم به سمت آن می آیند.

وی با ضعیف دانستن نظام پژوهشی ادامه داد: امروز پژوهش در سطوح بالای حوزه جزء دروس اصلی شده است و مسؤولان در حال برنامه ریزی هستند که هر شخص یک پژوهش در هر پایه ای از حوزه بنویسد.

استاد حوزه علمیه عدم حضور اساتید کافی در حوزه پژوهش را آسیبی بر سر راه تولید علم برشمرد و گفت: باید از وجود اساتید متخصص در این زمینه بیشتر بهره برد و نتایج پژوهش ها به طلاب اطلاع رسانی شود.

وی ابراز کرد: اگر قرار است پژوهش به نتیجه برسد باید پژوهشگر از لحاظ مادی حمایت و تأمین شود و نهادهای مربوطه در قبال پژوهش ها هزینه کنند، در این صورت یقیناً طلبه نسبت به پژوهشگری گرایش پیدا می کند.

این مسؤول حوزوی زی طلبگی را لازمه زندگی طلاب برشمرد و افزود: امروز وضعیت جامعه به گونه ای است که خواسته یا ناخواسته کار پژوهشی را باید دو طرفه نگاه کرد، با دست خالی طلبه نمی تواند عمرش را صرف پژوهش کند چرا که باید نیازهای خانواده اش را پاسخگو باشد، طلبه بعد از تأمین خانواده اش می تواند با خیال راحت بر روی موضوعی تمام وقت خود را بگذارد و تحقیق کند.

وی ضمن تشکر از حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پژوهشگران، مطرح کرد: دولتها باید طبق بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترده تر کردن بحث پژوهش، پژوهشگران را مورد حمایت قرار دهند.

حجت الاسلام مهرابی خاطرنشان کرد: اگر امروز اسلام زنده و سربلند است به برکت قلم بزرگان دین بوده است، امروز هم طلاب برای تداوم راه علمای اسلام، باید قلمشان را به کار بیاندازند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) در پایان با توصیه به طلاب جوان مبنی بر پیگیری جدی امر پژوهش، اظهار کرد: متأسفانه در حوزه مدرک گرایی در حال باب شدن است که این درخور حوزه نیست، باید بحث پژوهش در حوزه پررنگتر شود، مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم هم پیگیری کند تا طلبه های مستعد در این راه گام های خوبی بردارند./804/ت602/ب1

ارسال نظرات