۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۵۸۹۳۰۵

سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم معارفه شد

مراسم معارفه سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با حضور مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در امور آموزش عالی و دانشگاهی و جمعی از اساتید علوم قرآنی حوزه و دانشگاه برگزار شد.
سرپرست جدید دانشگاه علوم و معارف قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم عصر امروز در سالن نشست های سازمان مرکزی این دانشگاه در قم برگزار شد.

این مراسم همراه با حضور دکتر محمد روشن مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در امور آموزش عالی و دانشگاهی، مدیرکل حراست سازمان اوقاف، معاونان و مسؤولان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، رؤسای دانشکده های علوم قرآنی، مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم و دیگر مسئولان استانی بود.

همچنین استاد ابوالفضل بهرام پور مدرس و مفسر قرآن کریم و حجج اسلام والمسلمین سیدمرتضی میرکتولی رئیس مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم، رضوانعلی مسیبی عضو این مجمع و حسین اسدپور رئیس مرکز تخصصی تفسیر مؤسسه اسراء از میهمانان ویژه این مراسم بودند.

در ابتدای برنامه آیات روح بخش قرآن کریم توسط دکتر علی اصغر شعاعی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و قاری بین المللی قرآن تلاوت گردید و سپس دکتر روشن به بیان دیدگاه های رئیس سازمان اوقاف درباره دانشگاه و همچنین انتظاراتی که از این دانشگاه در جامعه امروز وجود دارد، پرداخت.

وی با اشاره به ضرورت حضور دانشگاه علوم و معارف قرآن در عرصه های بین المللی تأکید کرد که مجلات معتبر داخلی و خارجی باید آمار بیشتری از مقالات علمی و پژوهشی این دانشگاه در حوزه علوم قرآنی داشته باشد.

روشن همچنین با اشاره به فقدان هیأت امنا به عنوان یکی دیگر از چالش های پیش روی دانشگاه علوم ومعارف قرآن خاطرنشان کرد: این هیأت امنا است که برای بودجه برنامه ریزی می کند، قوانین مناسب را پای ریزی می کند و در انتخاب رؤسا و سرپرستان دانشکده ها به رییس دانشگاه مشورت می دهد؛ این همه یک خلأ بزرگ است که امیدواریم در دوره مسؤولیت جدید حجت الاسلام نقیب اصلاح شود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سیدمحمد نقیب به عنوان سرپرست دانشگاه، علاوه بر ارائه گزارشی از اقدامات دانشگاه در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی و مالی، به بیان اهداف و برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت دانشگاه در آینده پرداخت.

وی شرایط فعلی دانشگاه در بخش های مختلف را شرایط مطلوبی عنوان کرد و افزود: اگرچه دانشگاه نسبت به سال های گذشته در شرایط مطلوبی قرار دارد، اما این شرایط، ایده آل ما نبوده و همواره تلاش خواهد شد تا دانشگاه به نقطه ایده آل و عالی خود برسد.

در ادامه مراسم ضمن قرائت حکم سرپرست دانشگاه، از سوی مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در امور آموزش عالی و دانشگاهی و تقدیر از زحمات چندین ساله حجت الاسلام والمسلمین محمدی در سمت سرپرستی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، حکم انتصاب حجت الاسلام نقیب به وی اهدا شد.

در بخش دیگری از این مراسم نیز از زحمات علیرضا صالحی، سرپرست پیشین حراست دانشگاه تقدیر به عمل آمد./1330/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات