۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۵۸۹۳۱۶
امام جمعه موقت بیرجند:

اساتید مجرب خون تازه ای به رگ های حوزه علمیه خراسان جنوبی بدهند

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه باید کارگروهی تشکیل و طلابی مجرب از قم و مشهد در استان مستقر شوند و خون تازه‌ای به رگ‌های حوزه‌های علمیه دمیده شود، گفت: ما امروز نیاز به اساتید مجرب داریم که در حوزه‌ها حضور داشته باشند.
حجت الاسلام مختاری - امام جمعه موقت بیرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند شب گذشته در نشست تبیین ابعاد فرهنگی و سیاسی چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دین ما دین فرهنگ و معجزه پبامبراکرم(ص) نیز  قرآن است و خداوند متعال به عنوان اولین معلم در دین ما مطرح است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی و ارزشی بوده که به دست امام راحل ایجاد شده و تمام خوبی‌های دیروز، امروز و فردا جامعه بشری محصول اعتلای فرهنگی و تمام بدبختی‌های دیروز، امروز و فردا نیز نتیجه انحطاط فرهنگی است.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: انقلاب اسلامی با کار فرهنگی باید تداوم داشته باشد و اگر بخواهیم انقلاب اسلامی بالنده و رو به تکامل باشد و پیروزی‌ها در سطح جهان ادامه داشته باشد و به سمت تمدن مهدوی حرکت کنیم باید مراکز اصلی تولید فرهنگ اسلامی و تعمیق ناب اسلامی شکل بگیرد.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: حوزه‌های علمیه، مراکز تولید فرهنگ اسلامی و تعمیق ناب اسلامی هستند و باید حوزه‌های علمیه بیش از پیش غنی سازی شود.

وی ادامه داد: برای اینکه حوزه‌های علمیه از نظر کیفی تقویت شوند باید در این استان فرهنگی خلأ نیاز به اساتید مجرب و متقی و انقلابی پر شود چرا که خلأ اساتید مجرب و انقلابی در استان احساس می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه باید کارگروهی تشکیل و طلابی مجرب از قم و مشهد در استان مستقر شوند و خون تازه‌ای به رگ‌های حوزه‌های علمیه دمیده شود، خاطرنشان کرد: ما امروز نیاز به اساتید مجرب داریم که در حوزه‌ها حضور داشته باشند.

حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: در وضعیت اقتصادی امروز طلبه‌ها مشغله‌های بسیاری دارند و طلبه‌ای که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، نمی‌تواند به مردم خدمت کند.

وی افزود: باید به طلبه‌ها تضمین داده شود تا بتوانند بیش از 10 سال در مکانی باقی بمانند و نیروهای فرهنگی قوی به مراکز مختلف وارد شوند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: متاسفانه دولت عزم جدی برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور ندارد و نان خود را در فضای هرج و مرج مجازی می‌‌بیند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه فضای مجازی، فضای مسمومی است، بیان کرد: فضای مجازی فرهنگ ما را تهدید می‌کند و یکطرفه موضوعاتی را به خوراک مردم می‌دهند و باید دولت فکری به فضای مجازی کند و نباید فرهنگ ما در فضای مجازی له شود./9314/پ602/ب1

ارسال نظرات