۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۵۸۹۳۲۵
حجت الاسلام ملک محمدی:

مشکلات معیشتی و بیکاری جوانان ناشی از بی تدبیری برخی مسؤولان است

مشاور امور مجلس و پیگیری مطالبات آستان قدس رضوی با بیان اینکه ولایت فقیه بزرگ‌ترین نعمت در عصر غیبت است، گفت: مشکلات معیشتی و بیکاری جوانان که ناشی از بی تدبیری برخی مسؤولان است شایسته ملت بی نظیر ایران نیست.
حجت الاسلام ملک محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن ملک محمدی، مشاور امور مجلس و پیگیری مطالبات آستان قدس رضوی، شب گذشته به مناسبت بزرگداشت ولادت محدث عالی‌مقام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در مسجد جامع غدیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: از درس‌هایی که می‌توان در مکتب این محدث عالی‌مقام آموخت توجه به نماز است.

وی افزود: پیامبر اسلام می‌فرمایند: اگر کسی نماز عشاء را به جماعت اقامه کند گویی شب قدر را احیا نگاه داشته است همچنین بسیار تأکید داشتند که مسلمانان نماز را به جماعت اقامه کنند.

حجت‌الاسلام ملک محمدی مردم ایران را ملتی نمونه در تاریخ بشریت دانست و ابراز کرد: امام راحل فرمودند: ملت ایران از مردمان دوران رسول خدا بهتر هستند؛ حضرت نوح قریب به 900 سال مردم را به دین الهی دعوت کردند اما تنها 82 نفر به ایشان ایمان آوردند، قوم حضرت موسی در غیاب 40 روزه ایشان گوساله‌پرست شدند و در دوران رسول خدا مسلمانان در دفاع از اسلام تنها هزار و 400 شهید دادند؛ درحالی‌که ملت ایران در دوران غیاب و تبعید امام راحل دست از آرمان‌های پیشوایشان برنداشتند و در دوران دفاع مقدس همین ملت برای صیانت از دین بیش از 200 هزار شهید نثار اسلام و انقلاب کردند.

مدیرعامل سابق بنیاد غدیر ادامه داد: امام راحل و رهبری بارها فرمودند: ما خادم ملت هستیم؛ بنابراین این ملت شایستگی بهترین خدمت کردن‌ رادارند نه اینکه به خاطر بی‌تدبیری‌ برخی مسؤولان، باوجوداین همه ذخایر صنعتی و معدنی و همچنین جوانان تحصیل‌کرده آماده‌به‌کار مردم با مشکلات معیشتی و بیکاری دست‌وپنجه نرم کنند و هر روز در هر نقطه شاهد نهضت نارضایتی باشیم، مردم ایران ملتی بی‌نظیر هستند.

وی افزود: رهبری در اجتماع بسیجیان ورزشگاه آزادی فرمودند: در عدم استفاده از ظرفیت‌ها ایران رتبه اول را در جهان دارد؛ ما ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، معنوی و مادی فراوانی داریم که یکی از آن ظرفیت‌ها حرم حضرت عبدالعظیم(ع) است.

حجت‌الاسلام ملک محمدی بابیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) امامزاده‌ای فقیه، عالم و محدث بودند که روحیه استکبارستیزی داشتند، گفت: ایشان به سبب همین روحیه استکبارستیزی مجبور شدند از مدینه به ری هجرت کنند در روایات فراوانی آمده که ثواب زیارت این محدث والامقام هم سنگ با ثواب زیارت امام حسین(ع) است همچنین آمده اگر کسی به زیارت ایشان برود بهشت بر او واجب می‌شود.

مدیرعامل سابق بنیاد غدیر بابیان اینکه علم، جهاد و تقوا مهم‌ترین شاخصه عینی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است، ابراز کرد: شاخص شدن برخی امامزادگان مربوط به میزان ولایتمداری آنان دارد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بسیار ولایتمدار بودند. کسانی که به مقام ولایت اهانت می‌کنند مرتد هستند.

وی بزرگ‌ترین نعمت خداوند در عصر غیبت را نعمت ولایت بیان کرد و گفت: امروز رهبری و مدیریت ایشان است که ایران امنیت دارد، ایشان با یک سخنرانی جنگ نرم دشمنان را خنثی و نقشه آنان را نقش بر آب می‌کنند و بدون آنکه درس اقتصاد خوانده باشند بهترین راهبردها را درزمینهٔ اقتصادی که موجب تعجب اقتصاددانان بزرگ جهان می‌شود ارائه می‌دهند. ملت ایران باید قدر ولایت‌فقیه را بدانند تا از گزند دشمنان در امان بمانند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات