۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۵۸۹۳۳۹
در اندیمشک؛

نشست طلیعه داران تمدن نوین اسلامی برگزار شد

مدیر حوزه سفیران هدایت شمال خوزستان از برگزاری جلسه جریان شناسی سیاسی و دینی طلاب و دانشجویان اندیمشکی با عنوان طلیعه داران تمدن نوین اسلامی خبر داد.
نشست طلیعه داران تمدن نوین اسلامی نشست طلیعه داران تمدن نوین اسلامی نشست طلیعه داران تمدن نوین اسلامی نشست طلیعه داران تمدن نوین اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جلسه جریان شناسی سیاسی و دینی طلاب و دانشجویان اندیمشکی با عنوان طلیعه داران تمدن نوین اسلامی، شامگاه گذشته با محوریت دبیرخانه بسیج طلاب حوزه های علمیه بقیه الله، سفیران هدایت شمال خوزستان و امام صادق(ع) و بسیج دانشجویی اندیمشک در شهرستان مذکور برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام حسن آذرافروز، مدیر حوزه سفیران هدایت شمال خوزستان با اشاره به دبیرخانه تشکیل شده عنوان داشت: دبیرخانه برای آن تشکیل شد تا با محوریت دانشگاه و حوزه بتوانیم کارهایی پیرامون مطالبات رهبرانقلاب در زمینه تمدن نوین اسلامی شکل دهیم.

مدیر حوزه سفیران هدایت شمال خوزستان با بیان اینکه نشست با حضور علی باقری کنی معاون آقای جلیلی در مذاکرات هسته ای برگزار شد، اظهار داشت: نشست با حضور بیش از ۲۵۰ نخبه حوزه و دانشگاه اعم از اساتید، مدیران، مسؤولان و دانشجویان و طلاب برگزار شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه نشست مذکور دومین جلسه برگزار شده تاکنون است، گفت: ان شاء الله به مناسبت هفته بصیرت نشست ها دنباله دار و کارگاه های بصیرت افزایی پیگیری می شود.

حجت الاسلام آذرافروز پیرامون اهداف برگزاری نشست ها خاطرنشان کرد: هدف آن است که طلاب و دانشجویان نسبت به مباحث روز سیاسی داخلی و خارجی آشنا و خود را آماده مطالبه گری از مسؤولان نمایند و یاور نظام اسلامی برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی باشند.

در ادامه علی باقری کنی پیرامون کارکردهای دین در جامعه و به برخی شبهات مطرح شده در این زمینه پرداخت و افزود: با وجود دین، پیشرفت ها حاصل و با نبود آن مشکلات عدیده پیش می آید که بحث هسته ای و موشکی نمونه هایی از حضور دین در عرصه اجتماع است.

دیپلمات سابق هسته ای ایران با بیان اینکه دانشمندان هسته ای ما با دستانی خالی و از روی تکلیف دینی و عقیدتی ما را به جایگاه کنونی در بحث انرژی هسته ای رساندند، بیان داشت: در مباحث موشکی نیز دین و عقاید دینی عامل مؤثری بود زیرا شهید طهرانی مقدم به خاطر تدین خود با وجود تحریم ها و با دستانی خالی توانست ما را جزء کشورهای موشکی قرار دهد چنانکه امروزه جمهوری اسلامی در موشک نقطه زن بالستیک، در جهان نخستین است.

باقری کنی مشکلات موجود در عرصه های اقتصادی و صنعت خودرو و ارز را ناشی از بی دینی برشمرد و گفت: اگر رویکرد و روحیه ای که در مباحث موشکی و هسته ای بود در زمینه های صنعت خودرو وارد شود قطعا جزو کشورهای برتر دنیا خواهیم شد.

در پایان جلسه نیز دو طلبه و یک دانشجو به طرح سوالات در حوزه برجام، مجلس، وظیفه نخبگان حوزه و دانشگاه پرداختند که همگی از سوی آقای باقری کنی پاسخ داده شد./۹۴۵۶/پ203/ب1

ارسال نظرات