۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۸۹۴۷۴

گزارشی از سفر رییس مرکز خدمات حوزه به کردستان

رییس و جمعی از مسؤولان مرکز خدمات حوزه های علمیه در سفری پنج روزه به استان کردستان با طلاب و فضلای شیعه و سنی و شماری از شخصیت ها و مقامات این استان دیدار و گفت وگو کردند.
حضور ربانی در گلزار شهدای کردستان سفر مدیران مرکز خدمات به کردستان سفر مدیران مرکز خدمات به کردستان سفر مدیران مرکز خدمات به کردستان سفر مدیران مرکز خدمات به کردستان سفر مدیران مرکز خدمات به کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین ربانی در سفری کاری و پنج روزه به استان کردستان، در جریان مشکلات حوزه های علمیه و طلاب این منطقه قرار گرفتند.

رئیس و جمعی از مسئولان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حضور در گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج به ساحت مقدس شهدای این شهرستان ادای احترام کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات و جمعی از مسئولان این مرکز با حضور در گلزار شهدای بهشت محمدی شهر سنندج با قرائت فاتحه، یاد شهدا و روحانیان شهید این شهر را گرامی داشتند.

در سفر استانی رئیس و مدیران ارشد مرکز خدمات به استان کردستان، از روز شنبه گروه‌هایی به نمایندگی از رئیس مرکز خدمات با حضور در مدارس علمیه استان با مدیران، استادان و طلاب این مدارس دیدار و در جریان مشکلات آنها قرار گرفتند.

دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان

بر اساس گزارش روابط عمومی مرکز خدمات، حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات و جمعی از مسئولان این مرکز با حضور در استان کردستان با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در این دیدار با بیان اینکه مرکز خدمات منشأ خدمات و برکات بسیاری است، گفت: پشتیبانی مرکز خدمات از طلاب و روحانیان بسیار ارزشمند است و موجب شده است این قشر با دغدغه کمتری به امور طلبگی خود بپردازند.

وی گفت: الحمدالله فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه رشد خوبی داشته است و از اولین روزی که شروع شد و تنها یک خدمت ارائه می‌کرد سیر سعودی خوبی داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ارائه خدمات همسان بین طلاب شیعه و سنی در مرکز خدمات را قابل تقدیر دانست و گفت: این‌گونه خدمات می‌تواند در ایجاد وحدت و الفت و همگرایی در جامعه بسیار مؤثر باشد.

وی به هدفمندی ارائه خدمات تأکید کرد و گفت: طلابی که در انجام امور طلبگی خود مانند تحصیل، تبلیغ و تحصیل مجد هستند و بیشتر تلاش می‌کنند باید بیشتر حمایت شوند و نباید خدمات آنها با طلابی که فعالیت کمتری دارند یکسان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در ابتدای این دیدار با اشاره به برنامه سفر استانی مسئولان مرکز خدمات بیان کرد: در این طرح مسئولان مرکز خدمات با حضور در تمامی مدارس علمیه استان از زحمات مدیران و کادر این مدارس قدردانی کرده و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا می‌شوند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: در این دیدارها گزارشی از فعالیت مرکز ارائه می‌شود تا مدیران، استادان و طلاب در جریان فعالیت‌های مرکز قرار بگیرند و اگر پیشنهاد و انتقادی هست به مرکز خدمات منتقل شود.

وی تصریح کرد: در این سفرها با مسئولان استانی مرتبط با مرکز خدمات جلساتی برگزار می‌شود تا هم این عزیزان با رسالت و مأموریت مرکز خدمات آشنا شوند و هم موجب ارتباط بیشتر این مجموعه‌ها و مرکز خدمات شود.

وی با بیان اینکه روحانیت رکنی است که در تأمین استقلال کشور نقش دارد گفت: اگر مردم در مقابل توطئه‌ها و مشکلات و سختی‌ها ایستاده‌اند به خاطر ایمانشان است و مجموعه‌ای که می‌تواند ایمان مردم را تقویت کند روحانیت است.

ارائه خدمات یکسان میان طلاب شیعه و اهل تسنن در مرکز خدمات یک اصل است

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: ارائه خدمات یکسان میان طلاب شیعه و اهل تسنن در مرکز خدمات یک اصل مهم است و این سیاست مورد تائید مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در دیدار با استادان، مدیران و معاونان مدارس علمیه شهرستان سنندج با بیان اینکه تعلیم و تربیت، شغلی است که خداوند برای انبیای خود انتخاب کرده، گفت: یکی از بهترین توفیقات الهی این است که بتوانیم امانت‌های رسول خدا (ص) را تربیت کرده و آنها را آماده کنیم که دست مردم را بگیرند و راهنمای آنها باشند.

وی با اشاره به حدیث «العلما ورثه الانبیا» گفت: وارث کسی است که با شخص فوت شده نسبتی داشته باشد و طبعاً ما که می‌خواهیم وارث پیامبر(ص) باشید باید با ایشان نسبتی داشته باشیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه نسبت علما به پیامبر(ص) نسبت معنوی است، تصریح کرد: رسول الله(ص) با مردم مهربان بودند و ما هم باید با طلاب مهربان باشیم و با آنها با رأفت رفتار کنیم.

وی ابراز داشت: ارائه خدمات یکسان میان طلاب شیعه و اهل تسنن در مرکز خدمات یک اصل مهم است و این سیاست مورد تأیید مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در ادامه توضیحاتی درباره رسالت، مأموریت و فعالیت‌های مرکز خدمات بیان کرد و به سؤالات حاضران در جلسه درباره خدمات این مرکز پاسخ داد.

دیدار رئیس مرکز خدمات با شخصیت‌های برجسته حوزوی استان کردستان

حجت الاسلام والمسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حضور در شهرستان سنندج با تعدادی از شخصیت‌های برجسته حوزوی این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات و جمعی از مسئولان این مرکز با ماموستایان خدایی امام جمعه سنندج، دژبرد، راستی، مصطفوی و حسینی از شخصیت های برجسته حوزوی استان کردستان دیدار و گفتگو کردند.

این دیدارها در سفر استانی مسئولان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به استان کردستان انجام شد. سفر به استان کردستان بیست و یکمین گام از سفرهای استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات است که با اهداف زمینه‌سازی برای ایجاد یک حرکت علمی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه، معرفی جامع و کامل از مأموریت و شرح وظایف مرکز خدمات، بررسی نیازها و مشکلات طلاب استان، شناسایی و استفاده از ظرفیت‌ها و منابع استانی و هویت بخشی، تقویت و ارتقای مراکز استانی در بین دستگاه‌های حوزوی، حاکمیتی و دولتی برگزار می‌شود.

دیدار با مدیران سازمان‌های مرتبط با مرکز خدمات در استان کردستان

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در جمع مدیران نهادها و ارگان‌های مرتبط با مرکز خدمات استان کردستان گفت: این جلسه به‌منظور قدردانی از همکاری‌های مدیران نهادها و ارگان‌های استان و معرفی مرکز خدمات برگزار شده است و امیدواریم موجب شود همدلی و همکاری‌های شما با این مرکز افزایش یابد.

رئیس مرکز خدمات حوزه با اشاره به جامعه هدف این مرکز گفت: مرکز خدمات، طلاب و روحانیان برادر، خواهر، شیعه، سنی، ایرانی و غیر ایرانی سراسر کشور را که در اداره و ارگانی شاغل نیستند و تنها به امور طلبگی مانند تحصیل، تدریس، تبلیغ و تحقیق می‌پردازند، تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به جامعه هدف مرکز خدمات افزود: در ایران اسلامی چهار مجموعه حوزوی مربوط به برادران، خواهران، اهل سنت و طلاب غیر ایرانی وجود دارد که طلاب تمام این مجموعه‌ها تحت پوشش مرکز خدمات قرار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: جمع دیگری از طلاب هستند مانند ائمه جمعه و جماعات و منبری‌ها که جزء هیچ‌کدام از این چهار مجموعه نیستند و این افراد نیز تحت پوشش مرکز خدمات نیز قرار دارند.

وی با بیان اینکه استان کردستان در حمایت از استقلال ایران و اسلامیت نظام فداکاری‌های فوق‌العاده‌ای کرده است گفت: اگر این مردم عزیز و ایمان، ارق وطنیت و اسلامیت آنها نبود ما با مشکلات بسیاری مواجه بودیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: ارائه خدمات یکسان به طلاب و روحانیان شیعه و اهل تسنن در مرکز خدمات یک اصل است.

وی با اشاره به برنامه سفر استانی مسئولان مرکز خدمات ابراز داشت: در این طرح مسئولان مرکز خدمات با حضور در تمامی مدارس علمیه استان از زحمات مدیران و کادر این مدارس قدردانی کرده و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: در این دیدارها گزارشی از فعالیت مرکز ارائه می‌شود تا مدیران، استادان و طلاب در جریان فعالیت‌های مرکز قرار بگیرند و اگر پیشنهاد و انتقادی هست به مرکز خدمات منتقل شود.

وی تصریح کرد: در این سفرها با مسئولان استانی مرتبط با مرکز خدمات جلساتی برگزار می‌شود تا هم این عزیزان با رسالت و مأموریت مرکز خدمات آشنا شوند و هم موجب ارتباط بیشتر این مجموعه‌ها و مرکز خدمات شود.

حضور نماینده مرکز خدمات در جمع طلاب بانه و سقز

حجت الاسلام و المسلمین محمودی در راستای بیست و یکمین سفر استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات با حضور در شهرهای بانه و سقز با طلاب این شهرها دیدار و گفتگو کرد.

نماینده رئیس مرکز خدمات در این روز با طلاب مدارس علمیه حضرت خدیجه(س) و شهید محمودی بانه و امام شافعی سقز دیدار کرد.

وی در جمع طلاب با اشاره به نعمت‌هایی که خداوند به انسان‌ها داده است گفت: خواندن علوم الهی و اسلامی و ترویج مکتب رسول‌الله(ص) در جامعه، نعمتی الهی است که خداوند به ما طلبه‌ها عنایت کرده و ارزش این نعمت به مراتب بیشتر از نعمت‌های مادی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی به تاریخچه تأسیس مرکز خدمات اشاره کرد و افزود: این مرکز در سال 70 به امر مقام معظم رهبری برای کاهش مشکلات طلاب و روحانیان تأسیس شده است تا آنها با آرامش بیشتری به امور طلبگی خود بپردازند.

وی تصریح کرد: در ابتدا فقط یک خدمت به طلاب برادر در شهر قم ارائه می‌شد ولی با درایت رهبری و امر ایشان این خدمات گسترش پیدا کرد و امروز که 27 سال از تأسیس مرکز خدمات می‌گذرد تمامی طلاب خواهر و برادر، شیعه و اهل تسنن و ایرانی و غیر ایرانی تحت پوشش این مرکز هستند.

مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات با بیان اینکه مرکز خدمات نماد عینی و عملی وحدت میان شیعه و اهل تسنن است گفت: به امر مقام معظم رهبری همان خدماتی که به طلاب و روحانیان شیعه ارائه می‌شود به طلاب و روحانیان اهل تسنن نیز ارائه می‌شود و مرکز خدمات نمادی بزرگ از این اتحاد و وحدت بین روحانیت اسلام است.

وی گفت: وحدت میان مسلمانان از برکات وحدت میان علما است و اگر علما و طلاب و حوزه‌های علمیه اتحاد داشته باشند و برادری بینشان حاکم باشد وحدت بین مردم حاکم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی افزود: امنیتی که امروز در مرزهای کشور وجود دارد ثمره اتحاد بین مسلمانان است؛ دشمنان از اتحاد میان شیعه و سنی و مردم مسلمان می‌ترسند و تا زمانی که مسلمانان وحدت داشته باشند جرئت نمی‌کنند به کشورهای اسلامی تجاوز کنند.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات پرداخت و سپس به سؤالات مطرح شده درباره این خدمات پاسخ داد.

در پایان این دیدارها، نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از مدیران، استادان، طلاب ممتاز و حافظان قرانی این مدارس تجلیل کرد.

طلاب و روحانیان مبانی دین را میان جوانان تحکیم بخشند

این گزارش حاکی است، حجت الاسلام و المسلمین موسوی دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات در بیست و یکمین سفر استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات، با مدیران، استادان و طلاب مدارس علمیه حضرت خدیجه (س)، مسجد النبی (ص) و مسجد قبای شهر سنندج دیدار و گفتگو کرد.

وی ضمن معرفی فعالیت‌های مرکز خدمات، گفت: یکی از برکات سفرهای استانی، ایجاد ارتباط دوسویه و تحکیم مودت بین طلاب و مسئولان مرکز خدمات است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در سال 1370 به امر رهبر معظم انقلاب اسلامی تأسیس شد.

مشاور رئیس مرکز خدمات با اشاره به هدف تأسیس مرکز خدمات، تصریح کرد: هدف تأسیس و فعالیت مرکز خدمات این است که طلاب دغدغه کمتری در راه تحصیل خود داشته باشند.

وی به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه میان طلاب اشاره کرد و افزود: امروزه با برنامه‌ریزی دشمنان برای شبهه افکنی در بین مسلمانان، به طلاب فاضل و باسوادی نیازمندیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اظهار داشت: میلیون‌ها مسلمان در سراسر دنیا زندگی می‌کنند ولی بر اساس نقشه‌های شوم استکبار جهانی، مسلمانان جهان از یکدیگر متفرق هستند.

وی با اشاره به آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا» گفـت: اگر مسلمانان جهان با یکدیگر متحد بودند، وضع جامعه اسلامی این چنین نبود.

مشاور رئیس مرکز خدمات خطاب به طلاب تأکید کرد: شما باید معلم دین بشوید و مبانی دین را بین جوانان تحکیم ببخشید.

وی افزود: با پیشرفت تکنولوژی و تأثیر فضای مجازی، طلاب باید به سلاح علم و تقوا مسلح شوند تا بتوانند با برنامه‌ریزی ضد دینی دشمنان اسلام مقابله کنند.

در این دیدارها نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از ممتازان تحصیلی و حافظان این مدارس تجلیل کرد.

حضور نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه در جمع طلاب کامیاران و سنندج

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی گفت: گاهی انسان‌ها ملاک برتری را ثروت، زیبایی و نژاد می‌دانند ولی خداوند در سوره حجرات فرموده است گرامی‌ترین شما نزد من کسی است که تقوا داشته باشد.

خداوند ملاک برتری انسان‌ها را در تقوا قرار داده است

به گزارش روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی در راستای بیست و یکمین سفر استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات با حضور در شهرهای کامیاران و سنندج در استان کردستان با مدیران، استادان و طلاب مدارس علمیه این شهرها دیدار و گفتگو کرد.

نماینده رئیس مرکز خدمات در این روز با طلاب مدارس علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) و برادران امام باقر(ع) شهر کامیاران و برادران سفیران هدایت خاتم‌الانبیا(ص) شهر سنندج دیدار کرد.

وی با ابلاغ سلامت رئیس مرکز خدمات به طلاب این مدارس گفت: طبق آیات قرآن کریم و روایات اهل‌بیت(ع)، خداوند ملاک برتری انسان‌ها را در تقوا قرار داده است.

رئیس اداره ارتباطات مراکز استانی مرکز خدمات تصریح کرد: گاهی انسان‌ها ملاک برتری را ثروت، زیبایی و نژاد می‌دانند ولی خداوند در سوره حجرات فرموده است گرامی‌ترین شما نزد من کسی است که تقوا داشته باشد.

وی گفت: تقوا در یک جمله به این معنی است که وقتی انسان در معرض گناه قرار گرفت گناه نکند.

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) در روایتی می‌فرمایند در تعجبم از انسانی که مواظب غذای جسمی است ولی مواظب غذای روح نیست افزود: اگر انسان در هر جایگاهی که قرار دارد نصیحت‌پذیر باشد می‌تواند غذای سالمی را به روحش برساند و انسان با تقوایی شود.

در ادامه این نشست‌ها نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه توضیحاتی درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های مرکز خدمات ارائه کرد و به سؤالات مطرح شده درباره این خدمات پاسخ داد.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی از ممتازان تحصیلی و حافظان قرآن این مدارس تجلیل کرد. /924/د103/ج

ارسال نظرات