۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۸۹۷۵۴
جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا:

طراحی دشمن این است که امید را از جوانان ما سلب کند

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: راه مقابله با طراحی‌های دشمن این‌ است که ما طبق دستورات قرآن و فرمایش مقام معظم رهبری صبر، مقاومت و تقوا در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و نظامی داشته باشیم.
حجت الاسلام مصلحی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی شب گذشته در همایش بصیرتی «40 سال افتخار» که در مسجد موسی بن جعفر برگزار شد، گفت: ما برای مقابله با دشمن باید سعی کنیم در راستای خواسته‌های مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا بیان کرد: راه مقابله با طراحی‌های دشمن این‌ است که ما طبق دستورات قرآن و فرمایش مقام معظم رهبری صبر، مقاومت و تقوا در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و نظامی داشته باشیم.

وی با اشاره به‌اینکه دشمن سعی دارد چالش‌های امروز را به‌گردن رهبری بیندازد، متذکر شد: دشمن می‌خواهد ما مسیر مطالبه‌گری را گم کنیم تا آقایان خودشان را در حاشیه امن ببینند، در صورتی که رهبری خودشان رأس مطالبه‌کننده‌ها قرار دارند و ما باید شیوه مطالبه را از ایشان بیاموزیم.

حجت‌الاسلام مصلحی اظهار کرد: براساس آموزه‌های قرآنی انسان در ۴۰ سالگی به‌کمال می‌رسد، اما نهضت و انقلاب این‌طور نیست و ۴۰ سال دوره‌های اولیه کار است.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا افزود: انقلاب در این ۴۰ سال با توطئه‌های سنگینی مواجه بود که هر کدام از آنها می‌توانست یک کشور کهن را نابود کند و این توطئه‌ها همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: دوران دفاع مقدس نمونه‌ای از این توطئه‌ها است، شرایط کشور ما با دشمن یکی نبود، ما در این دوران با استکبار منطقه‌ای، داخلی، اروپا، آمریکا و تمام دنیا مبارزه می‌کردیم و آنها با تمام اختلافاتشان علیه جمهوری اسلامی متحد شده بودند.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: عربستان سعودی یکی از همین کشورها، عامل استکبار و دست‌نشانده صهیونیست‌ها و انگلیس‌ها بود، اما همان زمان‌هم عده‌ای مانند اکنون می‌گفتند، با اینها مذاکره کنیم.

حجت‌الاسلام مصلحی افزود: با توجه به‌تصمیم شورای عالی امنیت بنده باید با ولیعهد عربستان مذاکره می‌کردم، اما قبل مذاکره متن ملاقات‌های وی با دیگر مقامات را خواندم و به‌این نتیجه رسیدم که شیوه‌ مذاکره او به‌این صورت است که طرف مقابل را با هجمه‌ سنگین مجبور به‌دفاع کند و بحث را منحرف کند.

وی اظهار کرد: زمانی که برای مذاکره رفتم، متوجه شدم با حرف‌هایی مانند حمایت همه جانبه عربستان از صدام و اینکه کشور‌های حوزه خلیج فارس بیش از ۷۰ میلیارد دلار که عربستان به‌تنهایی ۴۰ میلیارد دلارش را پرداخته بود به‌صدام کمک می‌کردند، بحث را منحرف کند، اما من با پرسیدن اینکه اکنون صدام کجا بوده و جمهوری اسلامی کجا است، صدام با پول چه‌کسانی ساقط شد و عراق امروز سمت کدام کشور است، به‌بحث خاتمه دادم.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به‌توطئه‌های فرهنگی، اقتصادی و داخلی دشمن گفت: تا زمانی که انقلاب و شعارهای انقلاب وجود دارد توطئه‌هایی مانند تحریم اقتصادی و فتنه‌های داخلی از جمله فتنه ۸۸ که فتنه براندازی بود، وجود دارد.

حجت‌الاسلام مصلحی افزود: حرکت جمعیت ۲۵ میلیونی اربعین با وجود سانسور رسانه‌ای، آن‌قدر انعکاس جهانی داشته‌ که در اروپا و آمریکا کتاب‌های تجزیه و تحلیل امام‌حسین(ع) به‌فروش می‌رسد و اندیشمندان آنها را به‌اندازه‌ای تحت تاثیر قرار داده که CIA آمریکا یک جمعیت ۵۰۰ نفره دانشجو را همراه با ۵ صفحه سوال به‌راهپیمایی اربعین فرستاد و به‌این نتیجه رسید که این مجموعه پیاده‌روی بزرگ‌ترین تهدید برای آمریکا است.

وی با اشاره به‌اینکه با توجه به‌فرمایشات مقام معظم رهبری، طراحی امروز دشمن این‌ است که با نفوذ در مقابل انقلاب به‌نتیجه برسد، اضافه کرد: یکی از طراحی‌های چهارچوب فعلی دشمن برای مقابله با انقلاب‌اسلامی، القای ضرورت کنار آمدن با کدخدا و آمریکا با کمک عوامل داخلی است و نکته ظریف آن این‌ است که امروز چهره نفاق با عقبه 40 ساله و رفتاری حزب‌اللهی که تا اردیبهشت و خرداد ادامه دارد، سعی در رسیدن به‌اهداف خودشان را دارند.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا افزود: رهبری امروز در منویات خود توطئه 98 را گوشزد کردند که این چهره نفاق این جریان را با تجربه‌ای 40 ساله دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام مصلحی بیان کرد: ایجاد اشتباه محاسباتی برای مسؤولان، نخبگان و عامه مردم، طرح دیگر دشمن است تا تصمیمات ملی برای انتخابات را دچار خطا کند.

وی بیان کرد: سومین طرح تلاش برای فرسایش ظرفیت‌های نظام در داخل کشور است و می‌خواهد با القای اینکه تحریم‌ها ایران را به‌زانو درآورد، همچنین، ظرفیت‌ها را کاهش دهد، در صورتی که تحریم‌ها 20 درصد بر اقتصاد ما تاثیر دارد.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه در سال گذشته بیشتر از ۶ هزار خودرو قاچاق وارد سلفچگان شد، متذکر شد: خودروهای گران قیمت در سطح شهر تردد می‌کنند، اگر ما تحریم هستیم اینها چگونه وارد کشور می‌شوند، چرا هزینه واردات این‌ها صرف مواد اولیه برای کالاهای داخلی و کارخانه‌هایی که تعطیل می‌شوند، نمی‌شود؟

حجت‌الاسلام مصلحی افزود: با توجه به‌فرمایشات رهبری که به‌صورت علنی فرمودند، آمریکا رو به‌افول است و خود اندیشمندان آمریکایی‌هم به‌این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا در زمینه‌های مختلف دارد سقوط می‌کند، دشمن سعی دارد با کاهش ظرفیت‌های داخلی این افول را به‌تاخیر بیندازد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از طرح‌های دشمن، ایجاد این باور برای مردم است که برای حل مشکلات اقتصادی باید سیاست‌های اصولی خارجی را تغییر داد، برجام و FATF به‌همین مسئله مربوط است، در برجام گفتند 20 درصد مشکلات اقتصادی حل می‌شود، برای FATF هم دوباره همین را تکرار می‌کنند.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا افزود: این راهبردها برای این است که دوباره جام زهر اتفاق بیفتد، اما کور خوانده‌اند، ما رهبری داریم که با بهره‌برداری و عبرت از تاریخ و آموزه‌های قرآنی می‌گویند، نباید بگذاریم تاریخ تکرار شود، جنگ حق و باطل تا ظهور امام‌ زمان(عج) و بعد ظهور ایشان نیز ادامه دارد، اما اجازه نمی‌دهیم، این‌بار سر امام حسین(ع) بالای نیزه برود.

حجت‌الاسلام مصلحی اظهار کرد: نفوذ جریان سنگینی‌ است که به‌دو صورت موردی و جریانی عمل می‌کند.

وی افزود: نفوذ موردی سه حالت دارد از جمله ترور فیزیکی مانند جریان ترور دانشمندان هسته‌ای، ترور شخصیتی با قرار دادن آدم کنار شخصیت‌ها برای منحرف کردن افراد مانند جریان آقای منتظری که با گذاشتن تیم مهدی هاشمی در کنار وی، شخصیت وی را منحرف کرد و سوم ایجاد اشتباه محاسباتی برای مردم، مسؤولان و نخبگان است.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا بیان کرد: تیم مهدی هاشمی هنوز در داخل و خارج کشور فعال است و یکی از افراد مرتبط با آنها، معاون بین‌الملل شورای عالی امنیت ملی کشور بوده‌ است که کُری می‌گفت، برای مذاکره با ظریف حرف‌های این شخص را تکرار می‌کرد.

حجت‌الاسلام مصلحی گفت: دشمن یک عامل را طراحی می‌کند و او را در مقام‌های بلند پایه حکومت قرار می‌دهد تا با کمک ‌آنها جریان راه‌اندازی کند.

وی اظهار کرد: سه ماه پیش جاسوسی دستگیر شد که با ارتباط‌گیری با ائمه جمعه و خیرین بهزیستی و کمیته امداد سعی در شناخت قشر متوسط به‌پایین کشور داشت تا برخلاف فتنه ۸۸ که قشر متوسط به‌بالا را در خیابان آوردند، این بار قشر متوسط به‌پایین را همراه کند و جالب اینجا است که عده‌ای از آقایان با دستگیری این فرد مخالف بودند.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه براساس آیات قرآن، دشمن با ایجاد تهدید، ترس و وعده دروغ سعی می‌کند که افراد را دچار اشتباه محاسباتی کند، ادامه داد: تهدید اوباما به‌گزینه نظامی از همین تهدیدها بود که آقای ظریف تحت تاثیر آن گفت، آمریکا با یک دکمه می‌تواند تمام تجهیزات ما را از بین ببرد یا در انتخابات به‌مردم القا کردند، اگر این گزینه سر کار بیاید، جنگ می‌شود، اگر آن گزینه بیاید صلح می‌شود.

حجت‌الاسلام مصلحی تصریح کرد: وعده دروغ دادند که قرار است در نتیجه مذاکرات 2 میلیارد دلار پول آزاد شود، اما اکنون این پول در امارات و عمان مانده‌ است و پادشاه عمان به‌رئیس جمهور گفته است، این پول در اختیار ما نیست، با این وعده‌های دروغ اشتباه محاسباتی برای افراد اتفاق می‌افتد.

منبع: فارس

ارسال نظرات