۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۵۹۰۰۹۴

برگزاری جشن میلاد امام حسن عسکری با حضور مراجع تقلید

برگزاری جشن میلاد امام حسن عسکری با حضور مراجع تقلید
جشن میلاد پرخیر و برکت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت با حضور مراجع تقلید، علما، طلاب و روحانیون و همچنین عموم مردم قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشن میلاد پر خیر و برکت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن عسکری(ع) امشب با حضور مراجع تقلید، علما، فضلا، طلاب و روحانیون و همچنین عموم مردم شریف قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرات آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی، شبیری زنجانی ،جوادی آملی، سبحانی، مکارم شیرازی و علوی گرگانی در این مراسم حضور داشتند.

همچنین آیات خاتمی، اعرافی، غروی، مقتدایی، فاضل لنکرانی و حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی نیز در این مراسم باشکوه حضور یافتند.

علما، فضلا، طلاب و روحانیون در این مراسم باشکوه همراه مردم ولایت مدار قم ضمن گرامیداشت این فرخنده میلاد، به شادی و سرور پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در این مراسم با بیان این که ائمه معصومین(ع) حدود 2 قرن از طریق وکلای خود با مردم در ارتباط بودند، گفت: در حقیقت انتصاب وکلا از این جهت بود که مردم بدانند در هنگام غیبت حضرات معصومین(ع) باید به سراغ علما و نواب خاص و عام ایشان بروند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: از سال 132 با سقوط بنی امیه و روی کار آمدن بنی عباس، ائمه معصومین(ع) احساس کردند که ارتباطشان با شیعیان سخت شده است، از این رو به یک نهاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و دینی به نام نهاد وکالت راه اندازی کردند تا مردم با ایشان در ارتباط باشند.

وی افزود: دوران طلایی فعالیت وکلای ائمه معصومین(ع) از زمان امام صادق(ع) آغاز شد و تا دوران امام حسن عسکری(ع) ادامه داشت؛ اوج پررنگی این موضوع در زمان امام حسن عسکری(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به هدف اهل بیت(ع) از راه اندازی نهاد وکالت ابراز کرد: دلیل این امر را می توان در چند مورد دانست که عبارتند از بسط و گسترش شیعه، سرکوب بنی عباس و سختگیری هایی که برای ملاقات ائمه معصومین(ع) داشتند و زمینه سازی برای غیبت امام زمان(عج) و تقویت ارتباط با علما که نائبان عام امام زمان(ع) هستند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: همچنین اجازه عرض اندام ندادن به فرقه های انحرافی مثال غالیان، صوفیان و واقفیان نیز از دیگر اهداف ائمه معصومین(ع) از نهاد وکالت برای خودشان بود./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات