۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۵۹۰۱۰۷
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

پیمودن راه پیشرفت و توسعه بدون هزینه میسر نمی‌شود

پیمودن راه پیشرفت و توسعه بدون هزینه میسر نمی‌شود
خالدی با بیان این که پیمودن راه پیشرفت و توسعه بدون هزینه میسر نمی‌شود، گفت: هر کشور و ملتی که بخواهد پیشرفت کند و قدرتمند شود طبیعتا باید هزینه‌های آن را نیز بپردازد
محمد خالدی عضو کمیسیون انرژی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره دشمنی آمریکا با ایران، گفت: در دنیا کشورها به سه دسته کشورهای پیشرفته، در حال توسعه و عقب‌مانده تقسیم می‌شود و در این تقسیم‌بندی ایران جزء کشورهای در حال توسعه قرار دارد.

وی افزود: طبیعی است کشورهای پیشرفته به هیچ عنوان دوست ندارند یک کشور در حال توسعه، پیشرفت کرده و در کنار آنان به یک قدرت نوظهور تبدیل شود از این جهت آنان همواره در پی دشمنی با ایران بوده و هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه شعار ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده است، ابراز کرد: نه شرقی و نه غربی مهمترین شعار انقلاب اسلامی است و مقصود آن است که ایران می‌خواهد یک کشور مستقل، پیشرفته و قدرتمند در سطح بالا باشد؛ این نگاه راهبردی جمهوری اسلامی است.

خالدی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌ها مقاومت کرده و در مجامع بین المللی بدون نگاه به شرق و غرب حرف مستقل خود را زده است، عنوان کرد: پیمودن راه پیشرفت و توسعه بدون هزینه میسر نمی‌شود، هر کشور و ملتی که بخواهد پیشرفت کند و قدرتمند شود طبیعتا باید هزینه‌های آن را نیز بپردازد.

وی ادامه داد: کشورهای قدرتمند دنیا از قدعلم کردن یک قدرت نوظهور در منطقه قطعا ناراحت می‌شوند و سعی می‌کنند مانع از این پیشرفت و قدرت‌یابی او شوند از این رو مدام برای جمهوری اسلامی هزینه می‌تراشند، مخالفان و دشمنان ایران تنها در آمریکا خلاصه نمی‌شود بلکه شرق و غرب از رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی ناراحت و نگران هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی تا به امروز هزینه‌های زیادی در راه پیشرفت و قدرتمند شدن پرداخت کرده است، ابراز کرد: مخالفان نظام اسلامی جنگ تحمیلی، ترورها، تحریم‌ها، فتنه‌ها و انواع و اقسام موانع را بر سر راه ملت ایران پدید آوردند و جمهوری اسلامی تا به امروز با ایستادگی و مقاومت از تمام آنها عبور کرد.

خالدی در ادامه اظهار داشت: امروز مخالفت و دشمنی آمریکا به اوج خود رسیده و تمام قوا و قدرت خود را برای مقابله با ایران جمع کرده است، کشورهای اروپایی نیز هم‌پیمانان و گوش به فرمان آمریکا هستند، درباره روسیه و چین نیز بنده اعتقاد دارم که بیشتر به دنبال منافع اقتصادی خودشان هستند، اگر ایران تحریم نفتی شود اولین کشوری که سود می‌کند کشور روسیه است اگر ایران تحریم اقتصادی شود و اروپایی‌ها با ایران مراودات اقتصادی نداشته باشند چین سود می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که در محضر رهبر معظم انقلاب بودیم، برداشت بنده از سخنان معظم له که فرمودند ما در شرایط فعلی هیچ مراوده‌ای با آمریکا نخواهیم داشت؛ این بود که ما در شرایط فعلی با آمریکا مراوده‌ای نخواهیم داشت و این کلام به آن معنا نیست که ایران برای همیشه با آمریکا قطع رابطه می‌کند بلکه در شرایط فعلی ارتباط با آنان را نمی‌پذیریم./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات